Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öz Yaşam Öyküleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ENL0507 Öz Yaşam Öyküleri 3/0/0 SA İngilizce 5
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencileri Batılı yazarların farklı benlikler (hem kendilerine hem de diğerlerine ait) keşfettiği ve kurguladığı çeşitli edebi türler ([oto]biyografiler, itirafçı yazın, günlükler ve mektuplar) ile tanıştıracaktır. Öğrencileri ‘benlik’in ne anlama geldiği  ve benliklerini şekillendirmede dili bir araç olarak nasıl kullandıkları üzerine düşünmeye teşvik edecektir. Benliklerini irdelemede ve sunmada yazıyı daha etkin bir araç olarak kullanmalarına olanak tanıyacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Assist. Prof. Farnaz Esmkhani Youvalari
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma: 9:00-12:00
Görüşme Saatleri ve Yeri Persembe 12:00-14:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -

Konferans, tartışma, proje yazma
Temel Kaynaklar

St. Augustine, Confessions 

Jean-Jacques Rousseau, Confessions 

John Keats, Selected Letters

Virginia Woolf, Letters 

Samuel Pepys, Diaries 

The Diary of a Young Girl Anne Frank

The Letters of Samuel Beckett Volume I: 1929-1940

Sylvia Plath, The Bell Jar (Faber, 1963)

The Unabridged Journals of Sylvia PLath 1950-1962

 

Diğer Kaynaklar



Reading Autobiography: A Guide for Interpreting Life Narratives Sidonie Smith and Julia Watson 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: (Oto)Biyografi ve Benlik Sorunu Konferans, tartışma, grup çalışması
2. Hafta Batılı Benliğin Kökeni: St. Augustine, Confessions Konferans, tartışma, grup çalışması
3. Hafta Yüce Benlik/Ben: Jean-Jacques Rousseau, Confessions Konferans, tartışma, grup çalışması
4. Hafta Öznelerarasılık ve yazı: Keats, Woolf Konferans, tartışma, grup çalışması
5. Hafta Öznelerarasılık ve yazı: Woolf Konferans, tartışma, grup çalışması
6. Hafta Günlüğü Cinsiyetlendirmek: Samuel Pepys Konferans, tartışma, grup çalışması
7. Hafta Deneysel Benlikler: The Diary of a Young Girl-Anne Frank Konferans, tartışma, grup çalışması
8. Hafta Philosophy and the Self, From The Letters of Samuel Beckett Volume I: 1929-1940 Konferans, tartışma, grup çalışması
9. Hafta Sylvia Plath, The Bell Jar Konferans, tartışma, grup çalışması
10. Hafta Sylvia Plath, The Bell Jar Konferans, tartışma, grup çalışması
11. Hafta From The Unabridged Journal of Sylvia Plath 1950-1962 Konferans, tartışma, grup çalışması
12. Hafta Review Konferans, tartışma, grup çalışması
13. Hafta Final Sınavları Haftası
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1LO 1. Dil yoluyla gerçekleştirilen benlik tasarımının karmaşıklığı ve olabilirliği ile yaşamlarımızı nasıl anlatılaştırdığımız üzerine farkındalık sahibi olacaklar;
ÖÇ-2LO 2. Uzun bir tarihsel dönemi kapsayan ve çeşitli türler ve biçimlerde biyografik ve otobiyografik metinler üzerinde çalışmış olacaklar;
ÖÇ-3LO 3. Benlik duygusunun şekillendirilmesinde dilin; özellikle de betimsel ve retorik mecazların oynadığı role karşı duyarlı olacaklar;
ÖÇ-4LO 4. Kendi yazılarında da benlik duygusunu ifade etme ve keşfetmede yeterli duruma gelecekler;
ÖÇ-5LO 5. Hem kendilerinin hem de başkalarının ‘kendilik’leri hakkında daha karmaşık ve dönüşlü bir bilinç geliştirmiş olacaklar.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5