Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil V

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI5001 3 Yabancı Dil V 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill III ve IV dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar English Result Intermediate Teacher's Book& Student's Book, Workbook, Student's MultiROM, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar - www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ülkenizdeki insanlar hakkında konuşma; selamlaşma gelenekleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta İnsanların kim olduğunu açıklama; yanlış anlaşılmaları düzeltme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Geçmişinizden bahsetme; turizim hakkında konuşma; nesneleri tarif etme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Bir anektod anlatma; kültürlerarası bir tecrubeyi yazıya dökme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Okul günlerinizden ve başarılarınızdan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Misafirperverlik gösterme; eğitim ve kariyer hakkında konuşma; bir CV yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Bazı durumlar hakkındaki hislerinizden bahsetme; müzikle ilgili konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Bir filmin hangi konu hakkında olduğunu açıklama; bir film yada kitap tasviri yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Ülkeler, hükümetler, kurallar ve kanunlar hakkında konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Haberlerdeki makaleler hakkında konuşmak; geçmiş olaylardan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Hikaye anlatmak; güçlü duyguları ifade etmek; bir anektodta karşı ilgi belirtmek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Komşularınızdan bahsetmek; insanların söylediklerini aktarmak; kişisel bir mektupta havadis alıp vermek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Kişisel özellikler,,alışveriş,iş, tatil, yiyecekler, seyahat vb. günlük konular üzerinde konuşabilecek şekilde akıcı bir İngilizce sahip olmak.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Geçmişte gerçekleşen bir olay yada hikayeden bahsedebilek seviyeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--