2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta-üstü seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Bulunmamaktadır
Eş Koşullar
Bulunmamaktadır
Özel Koşullar
Bulunmamaktadır
Öğretim Üyeleri
-
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar
GLOBAL Upper-intermediate, by Lindsay Clandfield and Rebecca Robb Benne
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
• UNIT 4: MAGIC & MYSTERY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
• UNIT 4: MAGIC & MYSTERY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
• UNIT 4: MAGIC & MYSTERY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
• UNIT 4: MAGIC & MYSTERY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
• UNIT 5: PARENTS & CHILDREN
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
• UNIT 5: PARENTS & CHILDREN
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
• UNIT 5: PARENTS & CHILDREN
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta
• UNIT 5: PARENTS & CHILDREN
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
• UNIT 6: POWER & MONEY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
• UNIT 6: POWER & MONEY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
• UNIT 6: POWER & MONEY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
• UNIT 6: POWER & MONEY
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1 Öğrencilerin orta-üstü düzeyde sözcük bilgisi kazanması, ÖÇ-2 Öğrencilerin orta-üstü düzeyde okuma becerisi kazanması, ÖÇ-3 Öğrencilerin orta-üstü düzeyde dinleme becerisi kazanması, ÖÇ-4 Öğrencilerin orta-üstü düzeyde yazma becerisi kazanması, ÖÇ-5 Öğrencilerin orta-üstü düzeyde dilbilgisi becerisi kazanması,
Program Çıktıları
PÇ-1 edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-2 edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar. PÇ-3 edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar. PÇ-4 mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar. PÇ-5 temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler. PÇ-6 dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar. PÇ-7 farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler. PÇ-8 anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler. PÇ-9 İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar. PÇ-10 çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler. PÇ-11 edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar. PÇ-12 bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar. PÇ-13 kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar. PÇ-14 sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler. PÇ-15 edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--