Bu dersin amacı öğrencilerin akademik standardlara uygun araştırma yazıları yazabilmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda gerekli olan önemli çeşitli noktalara, örneğin araştırma sorusu bulma, literatür taraması yapma, kaynakların uygun gösterimi gibi, özellikle değinilecek ve bu konular hem teorik bilgi düzeyinde hem de uygulamada ele alınacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nazlı Çağın Bilgili
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-11:00; Amfi B1- 7
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 11:00-12:00, 4D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
-Paul D. Leedy and Jeanne Ellis Ormrod, Practical Research: Planning and Design, 2013: Pearson.
Lisa A. Baglione, Writing a Research Paper in Political Science: A Practical Guide to Inquiry, Structure, and Methods, 2016: Sage.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to the course
Anlatım
2. Hafta
The nature and tools of research
Anlatım
3. Hafta
Finding a research question
Anlatım
4. Hafta
Student presentations on their research questions and their significance
Sunum ve tartışma
5. Hafta
Student presentations on their research questions and their significance
Sunum ve tartışma
6. Hafta
Literature Review: What is it and how it should be done?
Anlatım
7. Hafta
Practice to get access to library, online academic sources and databases
Anlatım
8. Hafta
Midterm
9. Hafta
Midterm
10. Hafta
The significance of preparing an acceptable bibliography
Anlatım
11. Hafta
Alternative citation forms –MLA, APA etc.
Anlatım
12. Hafta
Distilling your argument
Anlatım
13. Hafta
Writing a good introduction and conclusion
Anlatım
14. Hafta
Overview and final questions about the research papers
Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
55
Projeler
1
45
ÖÇ-1
İlgi çekici ve önemli bir araştırma sorusu bulabilme
ÖÇ-2
Araştırma sorusuna uygun akademik kaynaklara erişim
ÖÇ-3
Kullanılan kaynakların akademik olarak kabul edilir bir biçimde gösterilmesi
ÖÇ-4
Sosyal bilimlerde araştımanın öneminin kavranması
ÖÇ-5
Düzenli bir akademik yazının unsurlarının ve başlıca özelliklerinin kavranması
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.