Rusça 1 dersinin amacı Rusça’ya yeni başlayan öğrencilere:
- Temel seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,
- Onları Rus alfabesiyle, telaffuz ve vurgu gibi fonetik kurallarıyla tanıştırmak,
- Belli oranda kelime, Rusça’nın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak ve,
- Konuşma yatkınlığını geliştirip Rus kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Natalia DEMİRKAPI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 17:00 - 18:50
AK 4C1618 (Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
-Rusya'ya Doğru (Doroga v Rossiyu)
Diğer Kaynaklar
-Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu.10'a kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Tanışma diyalogları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
İyelik sıfatları. Kimin? sorusu.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Aile. Meslekler. 100'e kadar sayılar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
İsimlerin çoğul halleri.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Fiiller: Geniş zaman. 1.çekim.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Sıfatlar. Renkler.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
İşaret sıfatları.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Kaç para? sorusu. "Beğenmek" fiili. Mağazada diyalog.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Tekrar.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta
Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden çok sayıda yazar, akım ve yapıt hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-2
edebiyat yapıtlarının yazıldığı ve okunduğu dönemlerdeki entelektüel, toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları tanımlarlar.
PÇ-3
edebi metinleri okumak, incelemek ve değerlendirmek için gerekli becerileri kazanırlar.
PÇ-4
mecazi dil/söz sanatları ve retorik öğelerini tanır, anlar ve yorumlarlar.
PÇ-5
temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini tanımlar, birbirinden ayırt eder ve değerlendirirler.
PÇ-6
dile, edebiyata ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları hatırlar ve tanımlarlar.
PÇ-7
farklı toplumsal ve kültürel bağlamların anlamı nasıl etkilediğini fark ederler.
PÇ-8
anlamın oluşmasında dilin oynadığı temel rolün farkında olduklarını gösterirler.
PÇ-9
İngilizce’deki farklı yapıları ve farklı söylemlerin işlevlerini tanırlar.
PÇ-10
çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-11
edebi ve diğer metin türlerinin okunmasında; betimlenmesi, incelenmesi ve yorumlanmasında eleştirel beceriler ortaya koyarlar.
PÇ-12
bir tez ileri sürerken mantıklı düşünme, eleştirel akıl yürütme ve retorik becerilerinden etkili bir şekilde yararlanırlar.
PÇ-13
kaynak bulma, eleme ,düzenleme ve bilgi aktarımı/sunumu gibi araştırma becerilerini kullanırlar.
PÇ-14
sunumların, yazılı ödev ve projelerin planlanması, hazırlanması ve düzeltilmesi süreçlerinde yetkinlik gösterirler.
PÇ-15
edebi, eleştirel ve kültürel metinlerde ortaya çıkan felsefi ve etik sorunlar üzerinde düşünürler.