• Bilgisayarların gelişimi, bilgisayar ağları, bilgi işleme, CPU, bellek, bilgisayar giriş/çıkış ve saklama cihazları, yazılım, işletim sistemleri, kelime işlem programlarını anlatmak.
• Öğrencilerin Microsoft Office programlarından Microsoft Word ve Microsoft PowerPoint ile uygulamalar yapmasını sağlamak.
• Öğrencilerin okul ve iş hayatında bilgisayarlardan, kelime işlemci yazılımlarından, sunum hazırlama yazılımlarından nasıl faydalanabilecekleri konusunda bilgilendirilmesini sağlamak.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
- Giriş seviyesinde ingilizce
- Giriş seviyesinde bilgisayar kullanıcılığı(bilgisayara aşinalık)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Uzaktan Eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 10:00-17:00, Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Teorik anlatım
- Bilgisayarda uygulama
- Gerçek işletme problemlerinin bilgisayarda oluşturularak çözümlenmesi
- Ders içeriğinde ders konularından seçilen zorunlu ödevler
Temel Kaynaklar
- Bilgisayar Kurs Kitabı, Arkadaş Yayınları, 2.BASKI
Diğer Kaynaklar
- Ders sırasında verilen sunum notları
- Microsoft Office uygulamaları için yazılmış herhangi bir kitap
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilgisayarlara genel bakış
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
2. Hafta
Uygulama yazılımları ve işletim sistemleri
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
3. Hafta
Merkezi işlem birimi ( CPU ) ve bilgisayar giriş/çıkış cihazları
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
4. Hafta
Bilgisayar dosyaları ve verilerin saklanması, bilgisayar ağları, internet, kullanım hakkı, virüsler, bilgisayar ve sağlık
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
5. Hafta
MS Word’ün Temelleri
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
6. Hafta
Yazma ve düzenleme araçları (MS Word)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
7. Hafta
Biçimlendirme Araçları (MS Word)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
8. Hafta
Çizimler ve sayfa tasarımı (MS Word)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
9. Hafta
Veri iş birliği (MS Word)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
10. Hafta
Yeni özellikler (MS Word)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
11. Hafta
Sunularla çalışmak (MS PowerPoint)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
12. Hafta
Sunu hazırlamak (MS PowerPoint)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
13. Hafta
Sunuyu özelleştirmek (MS PowerPoint)
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
14. Hafta
Yazılım Terimleri
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
20
Derse Devam / Katılım
1
0
Final
1
80
ÖÇ-1
- Bilgisayarı oluşturan temel donanım bileşenlerini tanımak ve görevlerini açıklayabilmek
ÖÇ-2
- Uygulama yazılımları ve sistem yazılımları arasındaki farkları açıklayabilmek
ÖÇ-3
- Merkezi işlem birimi ( CPU ) ve bilgisayar giriş/çıkış cihazlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-4
- Bilgisayar dosyaları, verilerin saklanması, bilgisayar ağları, internet, kullanım hakkı, virüsler, bilgisayar ve sağlık konularında genel bilgiye sahip olmak
ÖÇ-5
- Okul ve iş hayatında Microsoft Office yazılımlarının önemini açıklayabilmek ve faydalanabilmek
ÖÇ-6
- Kelime işlem programlarını kullanarak yazı oluşturma, biçimleme, tablolar, şablonlar ve anahat kullanımı yeteneklerine sahip olmak
ÖÇ-7
- Bilgisayarlı sunum tekniklerini öğrenerek, sunum hazırlama ve sunumu özelleştirme yeteneklerine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.