Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sufizm ve Edebiyat

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB720 Sufizm ve Edebiyat 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Tarihsel süreç içerisinde tasavvufun gelişim sürecinin takip edilmesi. Tasavvufi edebiyat geleneği ve tasavvuf terminolojisi hakkında değerlendirme yapılabilmesi
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Yağız Yalçınkaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 10.00-12.00 saatleri arasında AK-3C0709 numaralı sınıfta yürütülür.
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı günü 17.00-17.30 saatleri arasında CATS üzerinden görüşülür.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
Temel Kaynaklar Ceylan, Ömür (2000), Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kitabevi, İstanbul.
Ceylan, Ömür (2010) Böyle Buyurdu Sufi, Kapı Yayınları, İstanbul.
Gölpınarlı, Abdülbaki (2009), Mevlana'dan Sonra Mevlevilik, İnkilap Kitabevi, İstanbul.
Gölpınarlı, Abdülbaki (2006), Melamilik ve Melamiler, Milenyum Yayınları, İstanbul.
Levent, Agah Sırrı (1943), Divan EdebiyatI, Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, İnkılap Kitabevi,İstanbul.
Eraydın, Seklçuk (1994), Tasavvuf ve Tarikatler, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Türk Dili, Halk Şiiri Özel Sayısı.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tasavvufun Kökeninin İrdelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
2. Hafta Tasavvufun Doğuşu Ve Gelişiminin İncelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
3. Hafta Tasavvufi Hayat Ve Tasavvufi Terminolojinin İncelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
4. Hafta Türklerin Tasavvuf Ve Şiir Anlayışlarının Değerlendirilmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
5. Hafta Tasavvufi Türk Şiirinin Sanat Ve Estetik Anlayışının İncelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
6. Hafta Tasavvufi Türk Şiirinin Dil Ve Üslup Özelliklerinin İncelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
7. Hafta Tasavvufi Türk Şiirinin Teknik Özelliklerinin Ortaya Konulması. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
8. Hafta Ara Sınav. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
9. Hafta Tasavvufî şiir geleneği bağlamında Yunus Emre’nin şiirlerinin incelenmesi Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
10. Hafta Tasavvufi şiir geleneği bağlamında Aziz Mahmud Hüdayi ve Sunullah Gaybi’nin şiirlerinin incelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
11. Hafta Tasavvufi Şiir geleneği bağlamında Hasan Sezai ve İsmail Hakkı Burusevi’nin şiirlerinin incelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
12. Hafta Tasavvufi şiir geleneği bağlamında Niyazi-i Mısrî’nin şiirlerinin incelenmesi Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
13. Hafta Tasavvufi şiir geleneği bağlamında Edib Harabi’nin şiirlerinin incelenmesi. Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
14. Hafta Final Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
15. Hafta Final Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
16. Hafta Final Dinleme, okuma, yazma, araştırma.
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16