Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni Türk Edebiyatı IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB403 4 Yeni Türk Edebiyatı IV 4/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Milli Edebiyat Dönemi Edebiyatı'nı hakkında örnek metinler üzerinden bilgiler vermek. 
Ön Koşullar Ön koşul yoktur.
Eş Koşullar Eş koşul yoktur.
Özel Koşullar Özel koşul yoktur.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09:00-11:00 AK 5C-08/10; Perşembe 11:00-13:00 1c 04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Güler Uğur Melikoğlu, 4B-17, ÇARŞAMBA 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatma

- Okuma

-Tartışma 

-Yorumlama

-Soru-Cevap 
Temel Kaynaklar -Kenan Akyüz- Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923)

-T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Türk Edebiyatı Tarihi, C.3.

- Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler

- Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı Tarihi 

- Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/ 
Diğer Kaynaklar -Reşat Nuri Güntekin- Yeşil Gece

- Refik Halid Karay- Çete

-Aka Gündüz, Dikmen Yıldızı 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Milli Edebiyat Dönemi'nin genel özelliklerinin anlatılması Sözlü anlatım
2. Hafta Milli Edebiyat Dönemi'nin genel özelliklerinin anlatılması Sözlü anlatım
3. Hafta Reşat Nuri Güntekin'in Edebi Kişiliği Sözlü anlatım
4. Hafta Reşat Nuri Güntekin'in-Yeşil Gece romanının inceleme ve tartışması Sözlü anlatım
5. Hafta Reşat Nuri Güntekin'in-Yeşil Gece romanının inceleme ve tartışması Sözlü anlatım
6. Hafta Refik Halid Karay'ın Edebi kişiliği ve Çete romanının incelemenmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Refik Halid Karay'ın Çete romanının inceleme ve tartışması Sözlü anlatım
8. Hafta VİZE VİZE
9. Hafta Aka Gündüz'ün Edebi Kişiliği ve Dikmen Yıldızı romanının incelenmesi Sözlü anlatım
10. Hafta Aka Gündüz'ün Dikmen Yıldızı Romanının inceleme ve tartışması Sözlü anlatım
11. Hafta Tanpınar'ın Edebiyat Üzerine Makaleler'inden Milli Edebiyat Dönemi makalelerinin okunması Sözlü anlatım
12. Hafta Tanpınar'ın Edebiyat Üzerine Makaleler'inden Milli Edebiyat Dönemi makalelerinin okunması Sözlü anlatım
13. Hafta Edebiyat Üzerine Makaleler'den Bizde Roman 1-2 başlıklı makalelerin incelenmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Milli Edebiyat Dönemi'nde Edebi Eleştiri Sözlü anlatım
15. Hafta Milli Edebiyat Dönemi'nde Edebi Eleştiri Sözlü anlatım
16. Hafta FİNAL FİNAL
17. Hafta FİNAL FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Milli Edebiyat Dönemi'nin sosyal ve siyasal koşullarını kavrar.
ÖÇ-2Milli Edebiyat Dönemi şair, yazar ve düşünürlerini öğrenir.
ÖÇ-3Milli Edebiyat dönemi romanlarının genel konularına, karakter çizimine, dil ve üslubuna hakimdir.
ÖÇ-4Milli Edebiyat Döneminin genel tartışma konularına ve sorunlarına hakimdir.
ÖÇ-5Kurtuluş Savaşı'nın Milli Edebiyat romanlarında nasıl ele alındığını inceleyebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5