Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyat ve Sinema

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB210 Edebiyat ve Sinema 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Edebiyat eserlerinin sinema tekniği ile etkileşimini kavratmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 15.00-17.00, AK5C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11.00-12.00 3-D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama, film izleme vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar -Orhan  Kemal, (2008), Senaryo Tekniği ve Senaryolar, Everest Yayınları, İstanbul.

Miller, William, (2009), Senaryo Yazımı, Sinema ve Televizyon İçin, Hayalbaz Kitap, İstanbul.
Diğer Kaynaklar -Film ve dizi olmuş edebiyat eserlerinin izlenmesi

Sefiller, Aşk-ı Memnu, Yaprak Dökümü, Ömer Seyfettin Hikayeleri, Anayur Oteli vb.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Edebiyat ve sinema arasındaki ilişki Takrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
2. Hafta Edebiyat ve sinema arasındaki ilişki akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
3. Hafta Senaryo, edebiyat, sinema akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
4. Hafta Senaryo, edebiyat, sinema akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
5. Hafta Film veya TV dizisi olan yerli edebiyat eserleri akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
6. Hafta Film veya TV dizisi olan yerli edebiyat eserleri akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
7. Hafta Film veya TV dizisi olan yerli edebiyat eserleri akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Roman ve hikayelerin senaryo haline getirilmesi akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
10. Hafta Roman ve hikayelerin senaryo haline getirilmesi akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
11. Hafta Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
12. Hafta Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
13. Hafta Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
14. Hafta Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Projeler 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Hikaye, roman ve senaryo kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-2Edebiyat ürünü ile sinema ürünlerini karşılaştırır.
ÖÇ-3Edebiyat ürününün, sinema ürününe dönüşürken uğradığı değişimi gösterir.
ÖÇ-4Edebiyat ve sinema arasındaki geçişleri analiz eder.
ÖÇ-5Edebiyatın sinemaya etkilerini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5