Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil V

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI5001 3 Yabancı Dil V 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill III ve IV dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar English Result Intermediate Teacher's Book& Student's Book, Workbook, Student's MultiROM, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar - www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ülkenizdeki insanlar hakkında konuşma; selamlaşma gelenekleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta İnsanların kim olduğunu açıklama; yanlış anlaşılmaları düzeltme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Geçmişinizden bahsetme; turizim hakkında konuşma; nesneleri tarif etme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Bir anektod anlatma; kültürlerarası bir tecrubeyi yazıya dökme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Okul günlerinizden ve başarılarınızdan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Misafirperverlik gösterme; eğitim ve kariyer hakkında konuşma; bir CV yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Bazı durumlar hakkındaki hislerinizden bahsetme; müzikle ilgili konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Bir filmin hangi konu hakkında olduğunu açıklama; bir film yada kitap tasviri yazma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Ülkeler, hükümetler, kurallar ve kanunlar hakkında konuşma Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Haberlerdeki makaleler hakkında konuşmak; geçmiş olaylardan bahsetme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Hikaye anlatmak; güçlü duyguları ifade etmek; bir anektodta karşı ilgi belirtmek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Komşularınızdan bahsetmek; insanların söylediklerini aktarmak; kişisel bir mektupta havadis alıp vermek Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Kişisel özellikler,,alışveriş,iş, tatil, yiyecekler, seyahat vb. günlük konular üzerinde konuşabilecek şekilde akıcı bir İngilizce sahip olmak.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Geçmişte gerçekleşen bir olay yada hikayeden bahsedebilek seviyeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--