Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill III ve IV dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Ülkenizdeki insanlar hakkında konuşma; selamlaşma gelenekleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
İnsanların kim olduğunu açıklama; yanlış anlaşılmaları düzeltme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Geçmişinizden bahsetme; turizim hakkında konuşma; nesneleri tarif etme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Bir anektod anlatma; kültürlerarası bir tecrubeyi yazıya dökme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
Okul günlerinizden ve başarılarınızdan bahsetme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Misafirperverlik gösterme; eğitim ve kariyer hakkında konuşma; bir CV yazma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Bazı durumlar hakkındaki hislerinizden bahsetme; müzikle ilgili konuşma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta
Bir filmin hangi konu hakkında olduğunu açıklama; bir film yada kitap tasviri yazma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Ülkeler, hükümetler, kurallar ve kanunlar hakkında konuşma
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Haberlerdeki makaleler hakkında konuşmak; geçmiş olaylardan bahsetme
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
Hikaye anlatmak; güçlü duyguları ifade etmek; bir anektodta karşı ilgi belirtmek
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Komşularınızdan bahsetmek; insanların söylediklerini aktarmak; kişisel bir mektupta havadis alıp vermek
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2
Kişisel özellikler,,alışveriş,iş, tatil, yiyecekler, seyahat vb. günlük konular üzerinde konuşabilecek şekilde akıcı bir İngilizce sahip olmak.
ÖÇ-3
Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4
Geçmişte gerçekleşen bir olay yada hikayeden bahsedebilek seviyeye gelmek.
ÖÇ-5
Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.