Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil VI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI6001 3 Yabancı Dil VI 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
Öğrencilere orta düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini kazandırmak. Günlük rutinlerini anlatabilme, çevresel zorluklara karşı planlar yapma, iklim koşulları hakkında konuşabilme, arkadaşlık ilişkileri hakkında konuşabilme, zorunluluk hakkında konuşabilme, hukuk ve bürokrasi hakkında konuşabilme, seviyesine göre okuduğu bir parçadan kelime tahmin edebilme, okuma parçasındaki soruları cevaplayabilme, konusu hakkında yorum yapabilme, dinlediği bir diyalogta temel bilgileri cevaplayabilme, geçmiş hakkında konuşabilme, gelecek hakkında planlar yapabilme, başkalarına öneriler verebilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar Öğrencilerimizin bu dersi alabilmesi için Yabancı Dill IV ve V dersinden başarılı olmaları gerekmektedir.
Eş Koşullar Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri İŞLETME GRUBU: ÇARŞAMBA SAAT:15:00-17:45 Derslik: 4C-16; İKTİSAT GRUBU: CUMA SAAT:14:00-16:45 Derslik: 4C-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri İşletme: Bilge Kıran - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01 İktisat: Mehmet Altay - Ataköy kampüsü 4. KAT A-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
Temel Kaynaklar Global Intermediate Teacher's Book& Student's Book, e- Workbook, Teacher's DVD
Diğer Kaynaklar  

Çeşitli grammar kitapları, hoca materyalleri, handoutlar,etc.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Seçme Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Unite 4: Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta Unite 4 : Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta Unite 4 : Friends and Strangers Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Unite 5: Law and Order Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Unite 5: Law and Order Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Unite 5: Law and Order
8. Hafta Vize Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta Unite 6: Seen and heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta Unite 6: Seen and Heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Unite 6: Seen and Heard Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Sunumlar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta Tekrar Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Temel zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek seviyeye gelmek
ÖÇ-2Gelecek hakkında konuşabilmek.
ÖÇ-3Temel İfade biçimlerini kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek seviyede olmak.
ÖÇ-4Okunan makaleyi kavrayabilecek, üzerinde yorum yapabilecek ve hakkında tartışabilecek düzeye gelmek.
ÖÇ-5Okuduğu yada dinlediği bilgileri kavrayarak yorumlayabilecek seviyeye gelmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--