Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize orta-üstü seviyede bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında akıcı bir şekildek konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Bulunmamaktadır
Eş Koşullar Bulunmamaktadır
Özel Koşullar Bulunmamaktadır
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler; Soru-Cevap-Sonuç çıkarma ve 4 temel dil becerilerini geliştirme odaklı eğitim metodları.
 
Temel Kaynaklar GLOBAL Upper-intermediate, by Lindsay Clandfield and Rebecca Robb Benne
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta • UNIT 4: MAGIC & MYSTERY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta • UNIT 4: MAGIC & MYSTERY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta • UNIT 4: MAGIC & MYSTERY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta • UNIT 4: MAGIC & MYSTERY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta • UNIT 5: PARENTS & CHILDREN Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta • UNIT 5: PARENTS & CHILDREN Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta • UNIT 5: PARENTS & CHILDREN Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta • UNIT 5: PARENTS & CHILDREN Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta • UNIT 6: POWER & MONEY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta • UNIT 6: POWER & MONEY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta • UNIT 6: POWER & MONEY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta • UNIT 6: POWER & MONEY Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrencilerin orta-üstü düzeyde sözcük bilgisi kazanması,
ÖÇ-2Öğrencilerin orta-üstü düzeyde okuma becerisi kazanması,
ÖÇ-3Öğrencilerin orta-üstü düzeyde dinleme becerisi kazanması,
ÖÇ-4Öğrencilerin orta-üstü düzeyde yazma becerisi kazanması,
ÖÇ-5Öğrencilerin orta-üstü düzeyde dilbilgisi becerisi kazanması,
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--