Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Almanca I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDD1001 1 Almanca I 3/0/0 Z Almanca 3
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 ve A1.2 basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini(nerede oturdukları kimleri tanıdıkları, nelerden hoşlandıkları vb.) Kritik düşünce yetisinin kazandırılması Farklı kültürlerle kendi kültürünü karşılaştırma ve farklı olanı kabul etme
Grup çalışmalarıyla, bir çalışmanın farklı özelliklere sahip kişilerle, etik değerler
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Derse katılım ve Proje teslimi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Salıları, 16.00-18.45 arasında, 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Salıları, 13.00-14.30 saatleri arasında,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci odaklı, analitik düşünmeyi ve krıtik düşünmeyi sağlayıcı
Temel Kaynaklar -
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1  Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache () Lesenovelle
Diğer Kaynaklar -
Dersin hocası tarafından  hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler Komünikasyona dayalı
2. Hafta Kendini tanıtma basit soru cümleleri Komünikasyona dayalı
3. Hafta Soru cümleleri Komünikasyona dayalı
4. Hafta Fiil Çekimi Komünikasyona dayalı
5. Hafta Fiil Çekimleri ve cümle kurma Komünikasyona dayalı
6. Hafta Cafe'de sohbet, soru cümleleri Komünikasyona dayalı
7. Hafta Soru cümleleri ve şimdiki zaman Komünikasyona dayalı
8. Hafta Belirli ve belirsiz artikellerin çoğul durumları, Vize Komünikasyona dayalı
9. Hafta Belirli ve belirsiz artikeller devam Komünikasyona dayalı
10. Hafta Kursta komünikasyon, kurstaki eşyaların öğrenilmesi Komünikasyona dayalı
11. Hafta Yeni isimlerin listelenmesi, tekil ve çoğul artikeller Komünikasyona dayalı
12. Hafta Olumsuz ifadeler Komünikasyona dayalı
13. Hafta Cümle tipleri Komünikasyona dayalı
14. Hafta Ülkeler, şehirler ve yönler Komünikasyona dayalı
15. Hafta Haritayla Çalışma, ülkeler ve dilleri Komünikasyona dayalı
16. Hafta Grafik anlama, ve olmak fiilinin geçmiş zamanı Komünikasyona dayalı
17. Hafta Final Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-11)Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-22)Farklı olana saygı
ÖÇ-33)Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-44)Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-55)Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--