Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
--YDI3001 3 İngilizce III 3/0/0 --SAD İngilizce 3
Dersin Amacı
  Öğrenilmiş olan Temel zamanları tekrar ederek pekiştirmek, orta düzeyde bir makaleyi okuyup anlayabilmek, Temel Dil bilgisi kurallarının tamamına vakıf olmak, belirli konularda ‘’Giriş-Gelişme-sonuç’’ biçiminde kurallara uygun kompozisyon yazmak
Ön Koşullar YDI1001 ve YDI2001 derslerini başarmış olmak.
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Okt. Özay ŞEKER
Asistanlar Okt. Dilek MURATLI, Okt. Seval SARIYILDIZ, Okt. Bilge KIRAN, Okt. Aysun Tokel AĞAN, Okt. Feride Z. GÜDER
Ders Gün,Saat ve Yeri SALI, 09:00-11:45, Eski MYO Binası Asma Kat (201)
Görüşme Saatleri ve Yeri SALI, 14:00-16:00, Eski MYO Binası Asma Kat (204)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Merkezli, Soru-cevap-sonuç çıkarma, Reading Comprehension, yazma geliştirme amaçlı yazı çalışmaları-hikaye tamamlama ve çözümleme, sunum yaparak öğrenileni kavratma yöntemleri.
Temel Kaynaklar -English Result Pre-Intermediate Student's Book, Workbook, Student's MultiROM
Diğer Kaynaklar -http://www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta To be kalıbı ile ilgili soru biçimleri, yardımcı fiillerin tekrarı Sözlü anlatım
2. Hafta ‘’How’’ ve ‘’What’’ soru kelimleri ile soru kalıpları Sözlü anlatım
3. Hafta Geçmiş kalıpları ile ilgili cümleler. Sözlü anlatım
4. Hafta Used To kalıbı. Sözlü anlatım
5. Hafta Hikayeli geçmiş zaman kalıpları ile beraber hikaye yazma Sözlü anlatım
6. Hafta Sayılabilir-sayılamayan isimler ile ilgili çalışmalar Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Sıfatlar ve sayı belirteçleri Sözlü anlatım
9. Hafta Geniş zaman kalıbı Sözlü anlatım
10. Hafta Geçmiş Zaman (di’li) ile geniş zaman kıyaslaması. Sözlü anlatım
11. Hafta Gelecek Zaman kalıpları, olumlu olumsuz cümle şekilleri Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenilen zamanların pekiştirme çalışmaları Sözlü anlatım
13. Hafta Sıfat derecelendirmeleri Sözlü anlatım
14. Hafta Konu tekrarı. Öğrenilen zamanların tümünün karışık alıştırmalar ile pekişmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Kısa sınav(lar) 2 15
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 45


ÖÇ-1Zamanları kullanarak kendini ifade edebilecek, belirli konularda konuşmalara katılabilecek
ÖÇ-2Okunan makaleyi kavrayabilecek, inceleyebilecek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-3İfade biçimleri kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek
ÖÇ-4Okuduğu ya da dinlediği bilgileri yorumlayabilecek
ÖÇ-5Okunan parça ve paragrafları gözden geçirerek, kıyaslayarak ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--