Öğrenilmiş olan Temel zamanları tekrar ederek pekiştirmek, orta düzeyde bir makaleyi okuyup anlayabilmek, Temel Dil bilgisi kurallarının tamamına vakıf olmak, belirli konularda ‘’Giriş-Gelişme-sonuç’’ biçiminde kurallara uygun kompozisyon yazmak
Ön Koşullar
YDI 1001 ve YDI2001 derslerini başarı ile tamamlamış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Okt. Özay ŞEKER
Asistanlar
Okt. Dilek MURATLI, Okt.Seval SARIYILDIZ,Okt.Bilge KIRAN,Okt.Aysun AĞAN,Okt.Feride Z. GÜDER
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00-11:45 Eski MYO Binası (201)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı1. 15:00-16:00 Eski MYO Binası (204)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, Soru-cevap-sonuç çıkarma, Reading Comprehension, yazma geliştirme amaçlı yazı çalışmaları-hikaye tamamlama ve çözümleme, sunum yaparak öğrenileni kavratma yöntemleri.
Temel Kaynaklar
-English Result Pre-Intermediate Student's Book, Workbook, Student's MultiROM
Diğer Kaynaklar
-http://www.oup.com/elt/result
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Present Perfect Tense kalıpları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Perfect Tense ile di’li geçmiş zamanın kıyaslanması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Olasılık cümleleri, kalıpları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Öğrenilen Tenslerin karışık olarak pekiştirilmesi, zaman belirteçlerinin çalışılması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Etken ve edilgen cümle kalıpları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Etken ve edilgen cümle kalıpları
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Present Perfect ve Past Simple Tenslerinin kıyaslaması
Sözlü anlatım
9. Hafta
Have been ve Have gone arasındaki fark, for ve since kullanımı
Sözlü anlatım
10. Hafta
Zorunluluk veren ifadeler, kipler
Sözlü anlatım
11. Hafta
Relative Clauses… bağlaç kelimler ile ilgili çalışmalar, hikaye yazmada kullanılan kalıplar
İfade biçimleri kullanarak istenileni derleyebilecek, kıyaslayarak çözümleyebilecek
ÖÇ-4
Okuduğu ya da dinlediği bilgileri yorumlayabilecek
ÖÇ-5
Okunan parça ve paragrafları gözden geçirerek, kıyaslayarak ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.