Öğrenciye, dersin orta öğretimde öğretimi ile ilgili metot, teknik ve davranışları kazandırmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13.00-15.00, AK4B0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 11.00-12.00, 3D11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar
-Cemiloğlu, Mustafa, 2003, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
-Ertem, Rekin- Kocakaplan, İsa, 2010, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Kesit Yayınları, İstanbul.
-MEB, 2005, Orta Öğretim Türk Edebiyatı Dersi 9.,10.,11.,12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.
MEB, 2005, Orta Öğretim Dil ve Anlatım Dersi 9.,10.,11.,12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.
Yıllık Plan Örnekleri, Ders Planı Örnekleri
-2551 Sayılı Tebliğler Dergisi, Ağustos 2003
Diğer Kaynaklar
Lise Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları.
Lise Dil ve Anlatım ders kitapları.
Günlük plan örnekleri,
Ünite planı örnekleri,
Lise Türk Dili ve Edebiyatı dersi müfredat programı.
Lise Dil ve Anlatım dersi müfredat programı.
Yıllık plan örnekleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk Dili ve Edebiyatı dersinin amaçları
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
2. Hafta
Türk Dili ve Edebiyatı dersinin müfredat programı
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
3. Hafta
Günlük plan, ünite planı ve yıllık plan hakkında bilgi ve örnekler
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Dersle ilgili metot ve materyalleri sınıfta kullanır.
ÖÇ-4
Konuyu öğrenciye aktarma aşamalarını planlar, analiz eder.
ÖÇ-5
Dersin öğretimi ile ilgili planlama ve dokümanları geliştirir.
ÖÇ-6
Her konunun sınıfta sunumunun ardından öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.