Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyat ve Güzel Sanatlar

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB515 Edebiyat ve Güzel Sanatlar 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Edebiyatın güzel sanatlar ile ilişkisini öğrenmek ve bir edebi eser ile estetik üzerine değerlendirme yapmak.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Berna Civalıoğlu Sevindik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13.00-15.00, 3C 4 6
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00-11.00, 3D 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri   Sözlü anlatım, sunum ve tartışma.
Temel Kaynaklar Felsefe Edebiyat ve Güzel Sanatlar, S. Hüseyin Nasr.

Estetik Güzel Sanat Üzerine Dersler.
Diğer Kaynaklar Güzel Sanatlar-AÖF Ders Kitabı;

Yahya Kemal Beyatlı- Itri, Süleymaniye’de Bayram Sabahı;

Ahmet Hamdi Tanpınar- Bursa’da Zaman;

Mehmet Kaplan- Cenap Şahabettin’in Şiirlerinde Pitoresk, Cenap Şahabettin’in Şiirlerinde Ses ve Mûsikî vb. şiir ve makaleler.                

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim ve sanat arasındaki ilişki Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
2. Hafta Edebiyat ve resim arasındaki ilişki Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
3. Hafta Edebiyat ve müzik arasındaki ilişki Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
4. Hafta Edebiyat ve heykel arasındaki ilişki Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
5. Hafta Örnek metinlerin incelenmesi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
6. Hafta Örnek metinlerin incelenmesi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
7. Hafta Örnek metinlerin incelenmesi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Ara sınav soruları üzerine değerlendirme Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
10. Hafta Şiir örneği üzerinden resim sanatı değerlendirmesi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
11. Hafta Şiir örneği üzerinden müzik sanatı değerlendirmesi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
12. Hafta Edebiyat ve estetik ilişkisi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
13. Hafta Edebiyat ve estetik ilişkisi Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
14. Hafta Edebiyat ve sanat ilişkisi üzerine genel değerlendirme Sözlü anlatım, sunum ve tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Edebiyat ve estetik arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ-2Estetik üzerine kavramsal çıkarımlar yapabilir.
ÖÇ-3Bir edebi eser ile bir sanat dalı arasında ilişki kurar
ÖÇ-4Farklı estetik kuramlarını edebi esere uygular.
ÖÇ-5Estetik kuramlarını tanır ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5