Öğrenim süresince edinilen birikimin bitirme tezinde uygulanması
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Bu ders, YAZ OKULUNDA TDE7018 BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YÖNTEM SEMİNERİ I dersi ile birlikte ALINAMAZ.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet Fatih Köksal, Prof. Dr. Vahit Türk, Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan, Dr. Öğr. Üyesi Emre Berkan Yeni, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen, Dr. Öğr. Üyesi Yağız Yalçınkaya, Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders programında belirtilen gün ve saatte sanal sınıfta yürütülür.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders programında belirtilen gün ve saatte sanal sınıfta yürütülür.
- Seyidoğlu, Halil, 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.
- Öğrenciye verilen bitirme tezi konusu hakkındaki kitap ve dokümanlar.
- Konu ile ilgili daha önce yapılmış tezler.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
2. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
3. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
4. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
5. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
6. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
7. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
8. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
9. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
10. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
11. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
12. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
13. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
14. Hafta
Tez metninin oluşturulması ve danışman hoca ile değerlendirem çalışmaları
Anlatım, tartışma, karşılaştırma, uygulama, tüme varım, tümden gelim, soru-cevap yöntem ve teknikleri yeri geldikçe kullanılacaktır.
15. Hafta
Final sınavı
Öğrenci hazırladığı tez üzerinden teknik, içerik ve konu bilgisi açılarından EN AZ 3 KİŞİLİK BİR JÜRİ tarafından sözlü sınava tabi tutulur.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Tez konusunu tanımlar.
ÖÇ-2
Bitirme tezini hazırlama aşamasında elde ettiği dokümanları karşılaştırır.
ÖÇ-3
Ulaştığı bilgi ve belgeleri kullanır.
ÖÇ-4
Bilimsel çalışma yöntem, teknik ve kurallarını uygular.
ÖÇ-5
Ele aldığı konudaki bilgi ve belgeleri sınıflandırır.
ÖÇ-6
Ulaştığı bilgi ve belgeleri tez konusuna göre birleştirir.
ÖÇ-7
Bitirme tezi olarak aldığı konuda topladığı materyalleri uyumlu bir bütün halinde sonuçlandırır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.