Gökyüzünü ve gökcisimlerini tanıyarak güncel buluşların bilimsel bakış açısıyla nasıl yapıldığını anlamak, evrenin yapısını ve evrendeki yerimizi kavramak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Prof.Dr. Dursun Koçer
-"ASTRONOMİ - BİR BAKIŞTA EVREN", Eric Chaisson , Steve McMillan, Nobel Yayınları, Mayıs, 2016, ISBN: 978-605-9746-09-0
Diğer Kaynaklar
-
- “Astronomy Today”, 8th Edition, E. Chaisson, S. McMillan, 2014, Pearson
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Evrendeki Yerimiz: Kozmik Yolculuk
Anlatım, Multimedya
2. Hafta
Modern Bilimin Doğuşu
Anlatım, Multimedya
3. Hafta
Yer: Uzaydaki Evimiz
Anlatım, Multimedya
4. Hafta
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Yaşam
Anlatım, Multimedya
5. Hafta
Teleskoplar: Gökbilimin Araçları
Anlatım, Multimedya
6. Hafta
Güneş Sistemi ve Ötesi
Anlatım, Multimedya
7. Hafta
Uzay Araştırmaları
Anlatım, Multimedya
8. Hafta
Yıldızımız Güneş
Anlatım, Multimedya
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Yıldızlar: Cüceler, Devler, Çiftler, Değişenler
Anlatım, Multimedya
11. Hafta
Bir Yıldızın Yaşamı ve Ölümü
Anlatım, Multimedya
12. Hafta
Nötron Yıldızları ve Karadelikler
Anlatım, Multimedya
13. Hafta
Samanyolu: Uzayda Bir Sarmal
Anlatım, Multimedya
14. Hafta
Kozmosun Büyük Ölçekli Yapısı
Anlatım, Multimedya
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.