Bu dersin amacı öğrencilerin akademik standardlara uygun araştırma yazıları yazabilmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda gerekli olan önemli çeşitli noktalara, örneğin araştırma sorusu bulma, literatür taraması yapma, kaynakların uygun gösterimi gibi, özellikle değinilecek ve bu konular hem teorik bilgi düzeyinde hem de uygulamada ele alınacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Nazlı Çağın Bilgili
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-11:00; Amfi B1- 7
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 11:00-12:00, 4D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, sunum
Temel Kaynaklar
-Paul D. Leedy and Jeanne Ellis Ormrod, Practical Research: Planning and Design, 2013: Pearson.
Lisa A. Baglione, Writing a Research Paper in Political Science: A Practical Guide to Inquiry, Structure, and Methods, 2016: Sage.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to the course
Anlatım
2. Hafta
The nature and tools of research
Anlatım
3. Hafta
Finding a research question
Anlatım
4. Hafta
Student presentations on their research questions and their significance
Sunum ve tartışma
5. Hafta
Student presentations on their research questions and their significance
Sunum ve tartışma
6. Hafta
Literature Review: What is it and how it should be done?
Anlatım
7. Hafta
Practice to get access to library, online academic sources and databases
Anlatım
8. Hafta
Midterm
9. Hafta
Midterm
10. Hafta
The significance of preparing an acceptable bibliography
Anlatım
11. Hafta
Alternative citation forms –MLA, APA etc.
Anlatım
12. Hafta
Distilling your argument
Anlatım
13. Hafta
Writing a good introduction and conclusion
Anlatım
14. Hafta
Overview and final questions about the research papers
Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
55
Projeler
1
45
ÖÇ-1
İlgi çekici ve önemli bir araştırma sorusu bulabilme
ÖÇ-2
Araştırma sorusuna uygun akademik kaynaklara erişim
ÖÇ-3
Kullanılan kaynakların akademik olarak kabul edilir bir biçimde gösterilmesi
ÖÇ-4
Sosyal bilimlerde araştımanın öneminin kavranması
ÖÇ-5
Düzenli bir akademik yazının unsurlarının ve başlıca özelliklerinin kavranması
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.