Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir

Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.

Ön Koşullar --------
Eş Koşullar YDD0001, Almanca 1
Özel Koşullar Derse katılım ve ödev yapma
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ayşe Şaziye Güvenir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 17:00-20:00; 4B-04-06(Ataköy Yerleşkesi)
Görüşme Saatleri ve Yeri Filolog Ayşe Ş. Güvenir; salı, 14:30-15:00; 4B, Misafir Öğretim Üyeleri Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi geliştirici

Temel Kaynaklar -·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)

·         Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch(A1.1) Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann(ISBN 978-3-19-311901-8)

·         Pons Express Wörterbuch Deutsch – Türkisch , Türkisch – Deutsch

Diğer Kaynaklar -A.Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Sözcükler, adın, geldiği ülkeyi ve oturduğu yeri söyleyebilme interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
2. Hafta Kendini tanıtmaya yönelik konuya yönelik dinleme çalışmaları; önemli kişileri tanıtabilme ; Avrupa dilleri ,gerekli fiilerin şimdiki zaman çekimi interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
3. Hafta Selamlama, nasıl olduğunu sorabilme, alfabe, şimdiki zaman fiilleri interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
4. Hafta Öğrenilen fiillerin çekimleri, şahıs zamirleri, interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
5. Hafta Meslekler, kartvizit ve kartvizitle ilgili bilgileri anlama ve yazma, çalışmak ve sahip olmak fiileri, iş yeri tanımlama interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
6. Hafta Vize Sınavı
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Aile durumu, sayılar, olmak fiili, kişiyi tanıtma(yaş, meslek, v.s.); iyelik zamirleri interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
9. Hafta Kurs ortamında kullanılan dil; konuya yönelik dinleme çalışmaları; çok kısa bir metinle kendini ve diğerlerini tanıtabilme interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
10. Hafta Video, kendini tanıtma, aile bireylerini tanıtma ve medeni durumu interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
11. Hafta metin anlama, metine yönelik soruları yanıtlama ve metindeki kişileri tanıtma interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
12. Hafta Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
13. Hafta sınav için tekrar interaktif,komünikatif ve öğrenci odaklı
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-2Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-3Kritik düşünme yetisinin kazanılması
ÖÇ-4Kendi kültürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-5Farklı olana saygı
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--