Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimin tanımlanması ve unsurları Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim. Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta Kültürlerarası iletişim Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.) Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.) Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta Mesleki yazışma teknikleri Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta Örgütsel iletişim Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60