Hızlı rekabetin yoğun olduğu günümüzde, organizasyonlar, ayakta kalabilmek için yeniliğe, yenileşmeye ve de yeniliğin kurum içinde yeşertilmesine ihtiyaç duymaktadırlar.
Bu durum ayrıca, yenilik aksiyonlarının iyi yönetilmesini de beraberinde getirmektedir. Yenilik Yönetimi dersi işte bu sürecin yapı taşlarını oluşturan ve kritik rol oynayan faktörleri inceleyen özgün modeller üzerinde dururken teori ile pratiği bir arada ele almaktadır.
Ön Koşullar
YENİLİK YÖNETİMİ
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Salih Keskin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
PAZARTESİ 17.00- 18.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
BASIN EKSPRES YERLEŞKESİ
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Teorik anlatım ve kurumların deneyimlerinin paylaşılması. Sınıf içinde çapraz takımlar oluşturarak ve takımlara firma örnekleri üzerinden yenilik yönetimi üzerinde deneysel çalışmalar yaptırılması.
Temel Kaynaklar
1. İNOVASYON NASIL YAPILIR? (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2012)
2. PERAKENDEDE İNOVASYON, (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2013)
3. PAZALAMADA İNOVASYON ‘DUR. (KESKİN S. MAVİ YAYIN, 2014)
Diğer Kaynaklar
Ozan Özgür, İşletmelerde Yenilik Yapma Ve Yönetme
Richard Luecke, İş Dünyasında Yenilik Ve Yaratıcılık
Müfit Aksoy, İlşletme Düzeyinde Yenilikçilik Ve Bilgi Yönetimi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yenilik Nedir?
Yeniliğin Önemi Neden Artmaya Başladı?
Teorik anlatım ve soru- cevap
2. Hafta
Dünyada Ve Ülkemizde Yeniliğin İstatistiki Değeri Nedir?
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
3. Hafta
Yeniliğin Yönetimi Nedir?
Yenilik Yapma Nedenleri
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
4. Hafta
Yeniliğin Etkileri Nelerdir?
Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
5. Hafta
Yenilik Çeşitleri
Sosyal Yenilik
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
6. Hafta
Ürün Yeniliği
Hizmet Yeniliği
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
7. Hafta
Pazarlama Yeniliği
Organizasyonda Yenilik
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
8. Hafta
Yenilik Yönetimi Belirleyen Unsurlar Nelerdir?
Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
9. Hafta
Yenilik Yönetiminde Vizyoner Liderlik
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
10. Hafta
Örgüt Yapısının Uyumluluğu
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
11. Hafta
İletişim Alt Yapısının Güçlendirilmesi
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
12. Hafta
Personelin Adaptasyonu
Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
13. Hafta
Müşteri Deneyiminin Entegrasyonu
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
14. Hafta
İşletmelerin Özelliklerini Yenilikçi Sisteme Dahil Etme
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
15. Hafta
Yeniliğin Öneminin Anlatılmasının Değeri
Teorik Anlatım Ve Soru- Cevap
16. Hafta
Firma Örneklerinden Yola Çıkarak Atölye Çalışması Yapmak
Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
17. Hafta
Firma Örneklerinden Yola Çıkarak Atölye Çalışması Yapmak
Pratik Örnekleri Üzerinden Sunum Ve Atölye Çalışması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.