Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0172 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Yeni teknolojiler, pazarları, işletmeleri ve toplumu sürekli artan bir oranda dönüştürmektedir. İşletmeler, bu yeni çevrede bir şekilde ayakta kalmanın yollarını bulmak zorundadır. Tüm firmalar sahiplerine sermaye yaratmak için kurulduğu için firmaların temel sorunlarından biri teknolojiyi nasıl kara dönüştürecekleridir. Bu nedenle bu ders inovasyon kavramını tanıtacak, bilgi ve teknolojiye dikkat çekecektir. Ayrıca, bu ders işletmeciliğin en önemli parçasına işaret etmektedir: insanların satın almak isteyecekleri ürün ve hizmetler geliştirerek gelişen teknolojilerden para elde etmek. Bu ders, yeni ürün geliştirmenin doğasını ve tekniklerini gözden geçirmekte ve özetlemektedir, yeni ürün geliştirme sürecini ele almaktadır ve işletmelerin karşılaştığı birçok yeni ürün yönetimi sorununu incelemektedir.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve/veya Pazarlama Yönetimi derslerini almış olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır. Ders öncesi ilgili forum ve sayfalarda yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı Günleri, 11.00-13.00, A Blok/404
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Konu anlatımı

- Sınıf içi tartışma

- Vaka analizleri

- Araştırma

- Proje sunumları
Temel Kaynaklar - Merle Crawford, C. & Anthony Di Benedetto, C. (2015). New Products Management, 12th Edition, McGraw Hill.

- Tekin, Z. (2018). İşletmelerde Bilgi, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. 1. Basım. Ekin Basım Yayın.
Diğer Kaynaklar  - Akademik Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnovasyon Yönetimine Giriş Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
2. Hafta Yeni Ürün Kavramı ve Geliştirme Yöntemleri Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
3. Hafta Yeni Ürün Geliştirmede Güncel Uygulamalar Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
4. Hafta Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejik Planlama Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
5. Hafta Tasarım Kavramı ve Ürün Tasarımıyla İlişkisi Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
6. Hafta Algılama Haritası ve Kalitatif Metotlar Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
7. Hafta Konsept Oluşturma ve Müşteri Problemi Yaklaşımı Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
8. Hafta Konsept Değerlendirme Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
9. Hafta Pazar Araştırması ve Pazar Analizi Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
10. Hafta Stratejik Lansman Planlaması ve Uygulaması Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
11. Hafta Lansman Yönetimi Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
12. Hafta Proje Sunumu ve Tartışmalar Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
13. Hafta Proje Sunumu ve Tartışmalar Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
14. Hafta Proje Sunumu ve Tartışmalar Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
15. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Haftası Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
ÖÇ-2Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
ÖÇ-3Tasarım unsurları hakkında bilgi verebilir.
ÖÇ-4Pazara giriş stratejilerini geliştirebilir.
ÖÇ-5Öğrenci fiyatlandırma süreçlerini yürütebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15