Yeni teknolojiler, pazarları, işletmeleri ve toplumu sürekli artan bir oranda dönüştürmektedir. İşletmeler, bu yeni çevrede bir şekilde ayakta kalmanın yollarını bulmak zorundadır. Tüm firmalar sahiplerine sermaye yaratmak için kurulduğu için firmaların temel sorunlarından biri teknolojiyi nasıl kara dönüştürecekleridir. Bu nedenle bu ders inovasyon kavramını tanıtacak, bilgi ve teknolojiye dikkat çekecektir. Ayrıca, bu ders işletmeciliğin en önemli parçasına işaret etmektedir: insanların satın almak isteyecekleri ürün ve hizmetler geliştirerek gelişen teknolojilerden para elde etmek. Bu ders, yeni ürün geliştirmenin doğasını ve tekniklerini gözden geçirmekte ve özetlemektedir, yeni ürün geliştirme sürecini ele almaktadır ve işletmelerin karşılaştığı birçok yeni ürün yönetimi sorununu incelemektedir.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve/veya Pazarlama Yönetimi derslerini almış olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam derecesi, dersin verimliliği ve başarı oranı ile doğru orantılıdır.
Ders öncesi ilgili forum ve sayfalarda yapılan araştırmalar dersin anlamlandırılması ve içselleştirilmesi ile yapılan projelerin düzeyinin artmasında önemli bir faaliyettir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi SOYALTIN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı Günleri, 11.00-13.00, A Blok/404
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba Günleri, 13.00-15.00 aralığında Basın Ekspres Yerleşkesi, 8. Kat/805
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Konu anlatımı
- Sınıf içi tartışma
- Vaka analizleri
- Araştırma
- Proje sunumları
Temel Kaynaklar
- Merle Crawford, C. & Anthony Di Benedetto, C. (2015). New Products Management, 12th Edition, McGraw Hill.
- Tekin, Z. (2018). İşletmelerde Bilgi, İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. 1. Basım. Ekin Basım Yayın.
Diğer Kaynaklar
- Akademik Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnovasyon Yönetimine Giriş
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
2. Hafta
Yeni Ürün Kavramı ve Geliştirme Yöntemleri
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
3. Hafta
Yeni Ürün Geliştirmede Güncel Uygulamalar
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
4. Hafta
Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejik Planlama
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
5. Hafta
Tasarım Kavramı ve Ürün Tasarımıyla İlişkisi
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
6. Hafta
Algılama Haritası ve Kalitatif Metotlar
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
7. Hafta
Konsept Oluşturma ve Müşteri Problemi Yaklaşımı
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
8. Hafta
Konsept Değerlendirme
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
9. Hafta
Pazar Araştırması ve Pazar Analizi
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
10. Hafta
Stratejik Lansman Planlaması ve Uygulaması
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
11. Hafta
Lansman Yönetimi
Konu anlatımı / Vaka analizleri / Sınıf içi tartışma
12. Hafta
Proje Sunumu ve Tartışmalar
Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
13. Hafta
Proje Sunumu ve Tartışmalar
Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
14. Hafta
Proje Sunumu ve Tartışmalar
Proje Sunumları / Sınıf içi tartışma
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
ÖÇ-2
Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
ÖÇ-3
Tasarım unsurları hakkında bilgi verebilir.
ÖÇ-4
Pazara giriş stratejilerini geliştirebilir.
ÖÇ-5
Öğrenci fiyatlandırma süreçlerini yürütebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.