Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0008 HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bir meslek, bir sanat ve bir bilim olarak kabul edilen halkla ilişkiler etkinliğinin temel kavram, ilkeleri ve aşamaları üzerinde durularak hızla yaşanan değişimler doğrultusunda Halkla ilişkilere yüklenen görev ve sorumlulukların gerek kurum içi gerekse kurum dışı nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal açıdan incelemek dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00-10.50, Z03
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-13:00, Basın Ekspres Kampüsü B Blok, 8. Kat, Ofis No: 08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması, vaka incelemeleri ve videolar.
Temel Kaynaklar Filiz Balta Peltekoğlu, Halka İlişkiler Nedir? Beta Yayıncılık, 2007.

Metin Kazancı, Kamuda ve Özel Sektörede Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve önemi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
2. Hafta Halka İlişkilerin Dünyadaki tarihsel gelişim süreci Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
3. Hafta Halka İlişkilerin Türkiye’deki tarihsel gelişim süreci Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
4. Hafta Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
5. Hafta Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
6. Hafta Halkla İlişkiler ve Reklam ilişkisi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
7. Hafta Halka İlişkiler ve Sponsorluk Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
10. Hafta Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
11. Hafta Halka İlişkiler ve Kriz Yönetimi Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
12. Hafta Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
13. Hafta Halkla İlişkiler etkinliklerinde kullanılan araç ve teknikler Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
14. Hafta Genel Değerlendirme
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta Final Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 30
Final 1 50


ÖÇ-11 Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-22 Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-33 Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtebilecek
ÖÇ-44 Halkla İlişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi hakkında teorik bilgi sahibi olabilecek ve yorumlayabilecek
ÖÇ-55 Halka İlişkiler Yönetiminin aşamalarını ve uygulamalarını gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-66 Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyebilecek.
ÖÇ-77 . Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15