Bir meslek, bir sanat ve bir bilim olarak kabul edilen halkla ilişkiler etkinliğinin temel kavram, ilkeleri ve aşamaları üzerinde durularak hızla yaşanan değişimler doğrultusunda Halkla ilişkilere yüklenen görev ve sorumlulukların gerek kurum içi gerekse kurum dışı nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal açıdan incelemek dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mahmut Paksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09.00-10.50, Z03
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-13:00, Basın Ekspres Kampüsü B Blok, 8. Kat, Ofis No: 08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması, vaka incelemeleri ve videolar.
Temel Kaynaklar
Filiz Balta Peltekoğlu, Halka İlişkiler Nedir? Beta Yayıncılık, 2007.
Metin Kazancı, Kamuda ve Özel Sektörede Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve önemi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
2. Hafta
Halka İlişkilerin Dünyadaki tarihsel gelişim süreci
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
3. Hafta
Halka İlişkilerin Türkiye’deki tarihsel gelişim süreci
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
4. Hafta
Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
5. Hafta
Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
6. Hafta
Halkla İlişkiler ve Reklam ilişkisi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
7. Hafta
Halka İlişkiler ve Sponsorluk
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
10. Hafta
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
11. Hafta
Halka İlişkiler ve Kriz Yönetimi
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
12. Hafta
Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
13. Hafta
Halkla İlişkiler etkinliklerinde kullanılan araç ve teknikler
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması
14. Hafta
Genel Değerlendirme
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
Final
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
2
30
Final
1
50
ÖÇ-1
1 Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-2
2 Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
3 Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtebilecek
ÖÇ-4
4 Halkla İlişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi hakkında teorik bilgi sahibi olabilecek ve yorumlayabilecek
ÖÇ-5
5 Halka İlişkiler Yönetiminin aşamalarını ve uygulamalarını gerçekleştirebilecek.
ÖÇ-6
6 Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyebilecek.
ÖÇ-7
7 . Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştırabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.