Pazarlama İlkeleri dersini alarak temel pazarlama kavramlarını öğrenen öğrencilerin, örnek olaylar üzerinde çalışarak öğrendikleri kavramları kullanmaları hedeflenmektedir. Gerçek örnek olay çalışmalarının kullanılacağı derste, öğrenciler takımlar halinde çalışarak öğrenmiş oldukları temel kavramların pratikte nasıl kullanıldığını görmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler gerçek bir olay üzerinden fikir yürütme ve pazarlama çözümleri sunmak üzere düşünerek uygulama yapma olanağına sahip olacaklardır. Dersin pazarlama problemlerini çözme, yaratıcı düşünme, takım halinde çalışma ve iletişim becerilerine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersinin tamamlanmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
pınar sarp, pınar sarp, pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Örnek olaylar.
Temel Kaynaklar
-Harward Business Review, Marketing Türkiye v.b. dergiler.
Diğer Kaynaklar
-Gazete ve dergiler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Örnek olay -1
Sınıf içi tartışma.
2. Hafta
Örnek olay -2
Sınıf içi tartışma.
3. Hafta
Örnek olay -3
Sınıf içi tartışma.
4. Hafta
Örnek olay -4
Sınıf içi tartışma.
5. Hafta
Örnek olay -5
Sınıf içi tartışma.
6. Hafta
Örnek olay -6
Sınıf içi tartışma.
7. Hafta
Örnek olay -7
Sınıf içi tartışma.
8. Hafta
Örnek olay -8
Sınıf içi tartışma.
9. Hafta
Örnek olay -9
Sınıf içi tartışma.
10. Hafta
Örnek olay -10
Sınıf içi tartışma.
11. Hafta
Örnek olay -11
Sınıf içi tartışma.
12. Hafta
Örnek olay -12
Sınıf içi tartışma.
13. Hafta
Örnek olay -12
Sınıf içi tartışma.
14. Hafta
Örnek olay -12
Sınıf içi tartışma.
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
10
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Temel pazarlama kavramlarının uygulamadaki kullanımlarını bilir.
ÖÇ-2
Gerçek pazarlama uygulamaları hakkında fikir sahibi olur.
ÖÇ-3
Analitik düşünme becerisi kazanır ve pazarlama sorunlarına çözümler getirir.
ÖÇ-4
Yaratıcı ve yenilikçi pazarlama fikirleri geliştirir.
ÖÇ-5
Pazarlama konusundaki sunum, tartışma ve takım çalışması yeteneğini geliştirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.