Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


REKLAMCILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0027 REKLAMCILIK 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Günümüzün insan odaklı mal, hizmet, fikir sunumlarında;  bütünleşik iletişim karması içinde reklam işlevinin amacı, tarihsel gelişimi, reklam türleri, hedef kitlesi, pazarlama, araştırma ve diğer disiplinler ile ilişkisi,reklam planıı, strateji, bütçe ve programının hazırlaması, reklamcılık mesleğinin etik kuralları ve yasal yükümlülükleri konularında temel bilgiler vermek, işlevin işleyişini irdelemek.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve/veya Pazarlama Yönetimi dersi almış olmak.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15.00-16.50, Basın Ekspres Kampüsü, Z-03
Görüşme Saatleri ve Yeri Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı

- Power point desteğiyle konuların görselleştirilmesi

- Oyunlaştırma ile derste anlatılanların pekiştirilmesi

- Konuların yaşamdan örneklerle,örnek olaylarla desteklenip tartışılması

- Verilen ödevlerin sınıfta paylaşılıp tartışılması

- Konuk katılımcılar ile derste anlatılanların pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar - Elden, Müge ve Bakır, Uğur. 2014. Reklam Ustaları 1. Detay Yayıncılık.

- Kocabaş, F. 2013. Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İletişim Yayınları.

- Wells, W., Burnett, J. & Moriarty , S. 2015. Advertising Principles & Practice. Prentice Hall International, Inc.
 

 
Diğer Kaynaklar - Bilimsel Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim Kuramı, İletişim Hedefleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta Reklamcılığın Temel İlkeleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta Reklam Hedefleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta Reklam Araştırmaları Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta Pazarlama ve Reklam Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta Vize Haftası Vize Sınavı
8. Hafta Yaratıcı Reklam Stratejileri Geliştirme Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta Reklam Araçları ve Platformları Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta Reklam Tarihi ile Günümüz Reklam Anlayışı Arasındaki Farklar Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta Yaratıcı İçerik Hazırlama Yöntemleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta Reklamların Ölçümlenmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta Reklam Ajansları Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta Reklamlarda Etik Kavramı Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta Uluslararası Reklam Örnekleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta Final Haftası Final Sınavı
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1ÖÇ-1 Öğrenciler, reklam işlevinin bütünleşik iletişim karması içinde önemini ve reklam sürecinin işleyişini kavrayabilecek.
ÖÇ-2ÖÇ-2 Hedef kitle araştırmaları, Pazar araştırması, kamuoyu araştırmaları, Reklam öncesi ve reklam sonrası etkinlik araştırmaları, konusunda bilgi sahibi olacak. Araştırma verilerinin reklam işlevi için vazgeçilmez önemini anlayacaktır.
ÖÇ-3 ÖÇ-3 Durum Analizi, Planlama, Stratejik Planlama, Strateji ve Taktik kavramlarının reklam sürecinde önemini anlayacak, reklam işlevinin diğer disiplinlerle ilişkisini kurabilecek.
ÖÇ-4ÖÇ-4 Öğrenciler kazanacakları kuramsal bilgileri özümleyerek; reklam kararlarını belirleyen koşullarla uyumlu reklam planı, reklam stratejisi, reklam programı ve reklam bütçesi hazırlayabilecek.
ÖÇ-5ÖÇ-5 Reklamın; Pazarlama karması içinde tutundurma ögesinin bir alt ögesi olarak, pazarlama karmasının diğer ögeleri(Ürün-Fiyat-Dağıtım) ve tutundurma ögesinin diğer alt ögeleri(halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, satış promosyon)ile ilişkisini ve uyum içinde olması gerektiğini anlayacak.
ÖÇ-6ÖÇ-6 Öğrenciler, öğrenimden kazanımları ile reklam sürecinin aşamalarında ilgi duydukları alanları belirleyebilecek, ilerideki meslek seçimine yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15