Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0035 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Tüketici Davranışları dersinin amacı, öğrencilerin, tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Pazarlama İlkeleri veya Pazarlama Yönetimi dersi almış olmak.
Özel Koşullar Ders, online olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı Günleri, 16.00-17.50, Cats ve A Blok, A-303
Görüşme Saatleri ve Yeri Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Ders anlatımı,

- Sınıf çalışmaları (örnek olay), tartışma ve makale sunumları,

- Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma.

 
Temel Kaynaklar - Solomon, Michael. Consumer Behavior. 15th Edition, Pearson.
Diğer Kaynaklar - Akademik makaleler.

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışlarına Giriş Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta Sosyal Faktörler Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta Öğrenme ve Hatırlamanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta Vize Haftası Vize Sınavı
8. Hafta Kişilik, Yaşam Tarzı ve Değerlerin Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta Davranış Geliştirme ve İknanın Gücü Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta Tüketici Satın Alma, Kullanma ve Sonrası Süreç Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta Referans Gruplarının ve Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta Gelir ve Sosyal Sınıfların Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta Alt Kültürlerin Tüketici Davranışlarına Etkileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta Kültür Çerçevesinde Tüketici Davranışlarının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta Final Haftası Final Sınavı
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-4Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15