Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.1 yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.1 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, başka kişilere kişisel sorular yöneltebilmelerini ve bu tür sorulara karşılık verebilmelerini; farklı kültürleri tanıma,farklılıkları kabul etme, yapılan grup çalışmalarıyla iş hayatına hazırlanma, grup içinde etik değerleri gözönünde bulundurarak birlikte bir sonuca ulaşmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Almanca 2
Eş Koşullar
Almanca 2
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-öğrenci odaklı ve kommünikasyona dayalı
Temel Kaynaklar
-· Menschen, Deutsch als Fremdsprache , Kursbuch (A1.1) Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht(ISBN-978-3-19-301901-1)
-Ayşe Ş. Güvenir tarafından hazırlanmış çalışma kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mobilyalar, fiyat sorma ve eşya ile ilgili fikrini söyleme, sıfatlar, sayılar
Öğrenci odaklı, interaktif
2. Hafta
Renkler, materyal tanımı, form doldurma, belirli belirsiz ve negatif artikeller, tekil ve çoğul sözcükler
Öğrenci odaklı, interaktif
3. Hafta
İnternetten sipariş verme, bir eşyayı tanımlayabilme(renk, malzeme gibi)
Öğrenci odaklı, interaktif
4. Hafta
Telefon konuşmaları, e-posta ve sms okuma ve özellikleri, ofis ve bilgisayar sözcükleri
Öğrenci odaklı, interaktif
5. Hafta
Video ve ilgili çalışmalar, metin okuma ve yanıtlama: Leipzig(gece bit pazarı)
Öğrenci odaklı, interaktif
6. Hafta
Hobiler, boş zaman değerlendirme yapabilmek fiili ; bir şey için rica edebilme
Öğrenci odaklı, interaktif
7. Hafta
Klip izleme ve ilgili çalışmalar
Öğrenci odaklı, interaktif
8. Hafta
Yapılan konuların tekrarı, sınava hazırlık
Öğrenci odaklı, interaktif
9. Hafta
Vize
10. Hafta
Vize
11. Hafta
Saat, günün zaman dilimleri,ve zamanla ilgili sorular,
cümle yapısı,
Öğrenci odaklı, interaktif
12. Hafta
Randevu verme, zaman dilimleriyle ilgili çalışmalar,
edat
Öğrenci odaklı, interaktif
13. Hafta
Buluşma önerisi, buluşmayı iptal etme; bu konuyla ilgili e-posta yazma
Öğrenci odaklı, interaktif
14. Hafta
Konu tekrarı, çeşitli çalışma kağıtlarıyla çalışma, video
Öğrenci odaklı, interaktif
15. Hafta
Yeme içme, meyve ve sebzeler, kahvaltı ve yemek üstüne konuşma, sıfatlar
Öğrenci odaklı, interaktif
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
50
ÖÇ-1
Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Farklı stratejileri kullanma
ÖÇ-4
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
ÖÇ-5
Kritik düşünme yetisinin kazanılması
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.