Bu ders öğrencileri siyaset biliminin temel kavram ve yaklaşımları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle derste siyasi kurumlar, ideolojiler, devlet kavramı, devlet- toplum ilişkileri, demokrasi ve kültür konuları üzerinde durulacaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplumdan siyasete: Temel kavramlar
Sözlü anlatım
2. Hafta
Siyaset(in) tanımları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Devlet: Tanımlar, türler, doğuş nedenleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
İktidar/Otorite/Yasallık/meşruiyet kavramları ve tanımları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Otorite ve meşruluk tipleri: Karizmatik, geleneksel, yasal ussal otorite
Sözlü anlatım
6. Hafta
Midterm
7. Hafta
Siyasi kültür ve ideoloji
Sözlü anlatım
8. Hafta
Siyasi seçkinler
Sözlü anlatım
9. Hafta
Siyasi partiler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Siyasi akımlar: Liberalizm ve sosyalizm
Sözlü anlatım
11. Hafta
Siyasi rejimler: Demokrasi ve otoritarizm
Sözlü anlatım
12. Hafta
Mikro siyaset yaklaşımı
Sözlü anlatım
13. Hafta
Final
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
90
ÖÇ-1
öğrencileri siyaset biliminin kilit kavram ve konuları ile tanıştırmak
ÖÇ-2
siyaset, hükümet ve devlet konularını bilimsel olarak çalışabilme yetkinliğini arttırmak
ÖÇ-3
siyasi aktörlerin davranışlarının nedenlerini ve siyasi kurumların işleyişini anlayabilmek
ÖÇ-4
öğrencilerin siyaset teorilerini ve pratiğini analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yeteneğini geliştirme
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.