Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI FUARCILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0206 ULUSLARARASI FUARCILIK 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 
Ders kapsamında, katılımcıların; temel müşteri ilişkileri yönetimi kavramlarına hakim olmalarını sağlayarak, işletmelerin müşteri ilişkilerini oluşturmada ve geliştirmede nasıl bir yol izlediğinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Ar. Gör. Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr.Grv.ile randevulaşarak salı günleri 09.00-15.50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Anlatım, Sınıf içi Tartışma,Proje üzerinde tartışma, Vaka Analizi ve Alanında uzman konuklar ile anlatılanların pekiştirilmesi

 
Temel Kaynaklar

Yavuz DEMİREL,(2017). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Teori Uygulama Ölçüm, Seçkin Yayıncılık

Yavuz Odabaşı, Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2010



 Francis, B., & Maklan, S. (2009). Customer relationship management: Concepts and technologies

Diğer Kaynaklar
Ders Notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma-Müşteri ilişkileri dersinin amacı ve dersle ilgili temel kavramlar-1 Sözlü Anlatım,tartışma
2. Hafta Dersle ilgili temel kavramlar-2 Sözlü Anlatım,tartışma
3. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tanımı, Tarihsel Gelişimi Sözlü Anlatım,vaka çalışması
4. Hafta MİY´nin firmalara ve pazarlama faaliyetlerine Sağladığı Fayda/katkılar Sözlü Anlatım,tartışma
5. Hafta MİY ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar, Müşteri İlişkileri, Müşteri Bağlılığı, sadakati ve kalite Sözlü Anlatım,tartışma,konuk katılımı
6. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Kapsamı, Müşteri için değer yaratma Sözlü Anlatım,tartışma,vaka çalışması
7. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci, Müşteri ilişkilerinde yeni boyutlar Sözlü Anlatım,tartışma,konuk katılımcı
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Müşterilerle iletişim Sözlü Anlatım,tartışma- proje sunum
10. Hafta Müşteri kazanma Sözlü Anlatım- proje sunum
11. Hafta Müşteri tutma Sözlü Anlatım- proje sunum
12. Hafta Müşteri Şikayetleri ile İlgilenme Sözlü Anlatım- proje sunum
13. Hafta Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi Sözlü Anlatım- proje sunum
14. Hafta Örgüt Kültürü, Değişim ve Müşteri İlişkileri Sözlü Anlatım- proje sunum
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 35
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 50


ÖÇ-11. Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemini ayırt eder.
ÖÇ-22. MİY´nin firmalara ve pazarlama faaliyetlerine Sağladığı Fayda/katkıyı sorgular
ÖÇ-33. MİY ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farkları ayırt eder.
ÖÇ-44. Müşterilerle sağlıklı ve uzun süreli iletişim kurmanın yollarını tanır.
ÖÇ-55. MİY’in teorik ve kavramsal çerçevesini tanımlar
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15