Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / MÜŞTERİ DENEYİMİ & DİJİTALLEŞME

MÜŞTERİ DENEYİMİ & DİJİTALLEŞME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0055 MÜŞTERİ DENEYİMİ & DİJİTALLEŞME 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Müşteri Deneyimi Yönetimi'nde farklı endüstrilerde karşılaşılan zorlukları, iş başarı faktörlerini ve araçlarını  anlayarak dijital dönüşüm ekseninde Müşteri Deneyimi Yönetimi (MDY) için strateji ve operasyonları geliştirme yeteneğini kazanmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, sınıf tartışması, vaka analizleri ve öğrenci sunumları
Temel Kaynaklar 1. Travis Wright, Chris J. Snook, “Digital Sense: The Common Sense Approach to Effectively Blending Social Business Strategy, Marketing Technology, And Customer Experience”, Wiley, 2017


2. Can Erdem, Nihat Tavşancı, “Müşteri Deneyimi Yönetimi”, Beta Yayınları, 2019    
Diğer Kaynaklar Gündeme göre çeşitli kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteri Deneyimi, temel Dijitalleşme ve Dijital Dönüşüm Kavramları Anlatım, vaka analizi, tartışma
2. Hafta Müşteri Deneyiminin Boyutları Anlatım, vaka analizi, tartışma
3. Hafta Multichannel/Omnichannel Kavramları ve Dijital Dönüşüm Adımları Anlatım, vaka analizi, tartışma
4. Hafta Müşteri Deneyimi ve Büyük Veri: Bağlantıların Kurulması Anlatım, vaka analizi, tartışma
5. Hafta Müşteri Deneyimi Yönetim Modeli Anlatım, vaka analizi, tartışma
6. Hafta Müşteri Yolculuğu Haritalama Anlatım, vaka analizi, tartışma
7. Hafta Deneyimsel Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma Anlatım, vaka analizi, tartışma
8. Hafta Ara Sınav Ara sınav
9. Hafta Deneyim Tasarımı Anlatım, vaka analizi, tartışma
10. Hafta Müşteri Deneyimi Ölçümleme Anlatım, vaka analizi, tartışma
11. Hafta Müşteri Deneyimi Girişimi Yönetimi Anlatım, vaka analizi, tartışma
12. Hafta Müşteri Deneyimi Programı Uygulama Adımları Anlatım, vaka analizi, tartışma
13. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1Çekici müşteri deneyimleri oluşturmak için kullanılan en önemli araç ve teknikleri bilmek ve uygulamak.
ÖÇ-2Büyüme ve pazarlama stratejileri oluşturmak için Müşteri Deneyimi Tasarımı, Dijitalleşme ve Dijital Dönüşüm (DD) temel kavramlarını bilmek ve uygulayabilmek.
ÖÇ-3Tüketici davranışları ve insan kararları hakkında güncel etkin araştırmaları müşteri deneyimlerini yaratmada kullanabilmek.
ÖÇ-4Müşteri Deneyimi Yönetimi’nin (MDY) genel olarak pazarlama ve yönetim stratejisini bilmek ve uygulayabilmek.
ÖÇ-5Müşteri yolculuğu haritasının nasıl analiz edeceğini ve oluşturulacağını bilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15