Klasik eserlerin yönetim biliminin oluşmasına ve değişim sürecine etkisinin incelenmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Giriş: Dersin Tanıtımı, Dersin Amacı ve İşlenişi, Kaynaklar, Genel Giriş, Ana Kavramların Tanıtımı, İşletme ve fonksiyonları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Liderlik: Lider ve liderlik
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yönetim teorileri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Klasik eserlerin incelenmesi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Shakespeare, Macbeth
Sözlü anlatım, Sunum
6. Hafta
Shakespeare, Hamlet
Sözlü anlatım, Sunum
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Shakespeare, Kral Lear
Sözlü anlatım, Sunum
9. Hafta
Sun Tzu, Savaş Sanatı
Sözlü anlatım, Sunum
10. Hafta
Dostoveyski, Suç ve Ceza
Sözlü anlatım, Sunum
11. Hafta
Çeşitli klasik eserler
Sözlü anlatım, Sunum
12. Hafta
Çeşitli klasik eserler
Sözlü anlatım, Sunum
13. Hafta
Çeşitli klasik eserler
Sözlü anlatım, Sunum
14. Hafta
Çeşitli klasik eserler
Sözlü anlatım, Sunum
15. Hafta
Final haftası
Final
16. Hafta
Final haftası
Final
17. Hafta
Final haftası
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Yönetimle ilgili temel kavramları özümsemek
ÖÇ-2
Yönetim teorilerine dayalı kavramları ifade etmek
ÖÇ-3
Yönetim öğretileri, organizasyon teorileri konularında temel bilgilere sahip olmak
ÖÇ-4
Yönetim bilimine yön veren klasik eserleri incelemek
ÖÇ-5
İçerisinde yönetim ve organizasyon teorierine yön veren eserleri tanımak
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.