Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KURUMSAL İLETİŞİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0010 KURUMSAL İLETİŞİM 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Dinamik rekabet ortamındaki kurumların, ürün ve hizmetleri dışında, kurumsal itibarını oluşturacak kurumsal iletişim fonksiyonunun anlatılması

Organizasyonların iç ve dış paydaşları tanıtılarak herbiri ile nasıl olumlu iletişim kurulacağının açıklanması

Kurumsal iletişim elemanlarının tanıtılılarak hepsinin katkısının açıklanması

Bir kurumsal iletişim planının yapılması
Ön Koşullar ''İşletmeye Giriş'' ve ''Pazarlama İlkeleri ve/veya ''Pazarlama Yönetimi'' önerilir.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Andaç TOKSOY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:50, Basın Ekspres, Z01
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 12:30-13:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  - Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olay okunması ve tartışması
Temel Kaynaklar  - Akıncı, B. ve Bat, M. ''Kurumsal İletişim'', ( İletişim yayınları, 2015)

- Karsak, B. ''Kurumsal İletişim'' (Beta Yayınları, 2016)

- Sabuncuoğlu, Z ve Gümüş, M. ''Örgütlerde İletişim'' (Arıkan yayınları 2012)

- Ders Notları
Diğer Kaynaklar  - Cornelissen, Joep ''Corporate Communication'' (Sage, 2017)

- Argenti, Paul A. ''Corporate Communication'' (Mc Graw Hill, 2016)

- Van Riel, Cees M.,& Fombrun, Charles, J. ''Essentials of Corporate Communication'' (Routledge, 2007)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Dersin Tanıtımıve Temel Kavramlar Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
2. Hafta Kurumsal iletişimin gelişimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
3. Hafta Paydaş yönetimi ve iletişimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
4. Hafta Kurumsal Kimlik, Markalaşma ve Kurumsal İtibar Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
5. Hafta İletişim Stratejileri Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
6. Hafta Stratejik Planlama ve Kampanya Yönetimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
7. Hafta Sosyal ve Dijital Medya Yönetimi ve İletişimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
8. Hafta Vize sınavı Vize sınavı
9. Hafta Vize sınavı Vize sınavı
10. Hafta Kurumsal İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
11. Hafta Çalışanlar ile İlişkiler Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
12. Hafta Sorun Yonetimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
13. Hafta Kriz Yönetimi Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
14. Hafta İletişim Ölçümü Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Kurumsal iletişim konusunda genel bilgiler edinmiş olmak
ÖÇ-2Kurumsal iletişim yapılacak paydaşların ve bunların kurum için değerlerinin anlaşılmış olması
ÖÇ-3Kurumsal iletişim öğeleri olan kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar gibi kavramların öğrenilip içselleştirilmiş olması
ÖÇ-4Sosyal sorumluluk ve etik bilincinin oluşturulmuş olması
ÖÇ-5Kriz yönetimi becerisi konusunda bilgi ve beceri edindirmiş olmak
ÖÇ-6Bir kurumsal iletişim planı yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15