Dinamik rekabet ortamındaki kurumların, ürün ve hizmetleri dışında, kurumsal itibarını oluşturacak kurumsal iletişim fonksiyonunun anlatılması
Organizasyonların iç ve dış paydaşları tanıtılarak herbiri ile nasıl olumlu iletişim kurulacağının açıklanması
Kurumsal iletişim elemanlarının tanıtılılarak hepsinin katkısının açıklanması
Bir kurumsal iletişim planının yapılması
Ön Koşullar
''İşletmeye Giriş'' ve ''Pazarlama İlkeleri ve/veya ''Pazarlama Yönetimi'' önerilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Andaç TOKSOY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09:00-10:50, Basın Ekspres, Z01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 12:30-13:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı, sınıf tartışması, örnek olay okunması ve tartışması
Temel Kaynaklar
- Akıncı, B. ve Bat, M. ''Kurumsal İletişim'', ( İletişim yayınları, 2015)
- Karsak, B. ''Kurumsal İletişim'' (Beta Yayınları, 2016)
- Sabuncuoğlu, Z ve Gümüş, M. ''Örgütlerde İletişim'' (Arıkan yayınları 2012)
- Ders Notları
Diğer Kaynaklar
- Cornelissen, Joep ''Corporate Communication'' (Sage, 2017)
- Argenti, Paul A. ''Corporate Communication'' (Mc Graw Hill, 2016)
- Van Riel, Cees M.,& Fombrun, Charles, J. ''Essentials of Corporate Communication'' (Routledge, 2007)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Dersin Tanıtımıve Temel Kavramlar
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
2. Hafta
Kurumsal iletişimin gelişimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
3. Hafta
Paydaş yönetimi ve iletişimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
4. Hafta
Kurumsal Kimlik, Markalaşma ve Kurumsal İtibar
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
5. Hafta
İletişim Stratejileri
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
6. Hafta
Stratejik Planlama ve Kampanya Yönetimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
7. Hafta
Sosyal ve Dijital Medya Yönetimi ve İletişimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
8. Hafta
Vize sınavı
Vize sınavı
9. Hafta
Vize sınavı
Vize sınavı
10. Hafta
Kurumsal İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
11. Hafta
Çalışanlar ile İlişkiler
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
12. Hafta
Sorun Yonetimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
13. Hafta
Kriz Yönetimi
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
14. Hafta
İletişim Ölçümü
Sözlü anlatım, sınıf tartışması, örnek olay
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Kurumsal iletişim konusunda genel bilgiler edinmiş olmak
ÖÇ-2
Kurumsal iletişim yapılacak paydaşların ve bunların kurum için değerlerinin anlaşılmış olması
ÖÇ-3
Kurumsal iletişim öğeleri olan kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar gibi kavramların öğrenilip içselleştirilmiş olması
ÖÇ-4
Sosyal sorumluluk ve etik bilincinin oluşturulmuş olması
ÖÇ-5
Kriz yönetimi becerisi konusunda bilgi ve beceri edindirmiş olmak
ÖÇ-6
Bir kurumsal iletişim planı yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.