Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ELEKTRONİK PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0052 ELEKTRONİK PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Pazarlama anlayışındaki dijital dönüşümün ve elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran temel etmenlerin incelenmesi, elektronik pazarlamada öne çıkan önemli terim ve kavramların öğretilmesi, elektronik pazarlama araçlarının ve uygulamalarının tanıtılması, elektronik pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Pazarlama İlkeleri veya Pazarlama Yönetimi derslerini almış olmak.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-14.50, Basın Ekspres Yerleşkesi A/403 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizleri.
Temel Kaynaklar - Çakırer, Mehmet Akif (Editör). 2021. Dijital Pazarlama. Kollektif Kitap. Ankara: Nobel.

- Kaufman, Ira ve Chris Horton. 2015. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics With Values [Kindle 1.25.0 Version]. Taylor & Francis.

- Kingsnorth, Simon. 2017. Dijital Pazarlama Stratejisi. Ankara: Nobel

- Ryan, Damian. 2017. Dijital Pazarlama. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.

- Stokes, Rob. 2009. EMarketing: The Essential Guide to Online Marketing. Second Edition. Quirk EMarketing Ltd.

- Strauss, Judy ve Raymond Frost. 2014. E-Marketing, Seventh Edition. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar - Iansiti, Marco & Lakhani, Karim R. 2020. Yapay Zekâ Çağında Rekabet. AirAct Yayınları.

- Bilimsel Makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijital Dünyaya Giriş Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta Dijital Pazarlamanın İşletme Stratejilerine Uygulanması Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta Dijital Pazarlamada Metrikler Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta Arama Motoru Optimizasyonu Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta Arama Motoru Pazarlaması Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta Dijital İş Modelleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta Dijital Pazarlamada Yasal Düzenlemeler ve Etik Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
8. Hafta Vize Haftası Vize Sınavı
9. Hafta Dijital Pazarlamada 4P Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta Sosyal Medya Pazarlaması Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta İçerik Pazarlaması Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta Kullanıcı Deneyimi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta Dijital Pazarlamada Ödeme Alt Yapısı ve Yöntemleri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta Dijital Reklamcılık Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta Dijital Pazarlamada Analiz ve Raporlama Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta Final Haftası Final Sınavı
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin incelenmesi ile dijital dönüşüm ve dijital kültür kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran etmenlerin ve bunların işletme ve pazarlama stratejilerine etkilerinin anlaşılması.
ÖÇ-2E-işletme, e-iş, stratejik e-pazarlama kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve işletmenin genel stratejileri ile uyumunun sağlanmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı.
ÖÇ-3Elektronik pazarlama iletişiminde satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya kavramları ve unsurlarının öğrenilmesi, elektronik ve geleneksel medya stratejilerinin entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve yönetimine ilişkin yetkinlikler kazanılması; online itibar yönetimin işletmeye sağladığı katkıların kavranması.
ÖÇ-4Elektronik posta pazarlaması, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, viral pazarlamalama, arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu gibi elektronik pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı, bunların işletmeye olan katkılarının kavranması.
ÖÇ-5Elektronik pazarlamanın etik ve yasal boyutunun bir bütün olarak öğrenilmesi; gizlilik, mahremiyet ve dijital mülkiyet kavramları hakkında bilgi sahibi olunması, ihlallerine yönelik bireysel ve işletme çapında alınabilecek önlemlerin öğrenilmesi.
ÖÇ-6Online tüketici davranışlarının anlaşılması ve buna uygun bütünleşik pazarlama stretejilerinin oluşturulmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı; müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimin anlaşılması, işletme çapında benimsenmesinin öneminin kavranması.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15