Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İŞLETME OYUNU

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0009 İŞLETME OYUNU 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derslerdeki simülasyon uygulamaları nedeniyle derse katılım takip ve öğrenme bakımından önemlidir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz, Pazartesi 15:00-16:00, BK B-8/4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum, öğrenci sunumları, sınıf tartışması ve simülasyon

Takım çalışması - Beş kişilik gruplar halinde oluşturulacak takımlarla birbirleriyle sınıfta rekabet edecek ve rapor yazacaklardır.
Temel Kaynaklar

Simülasyon programı notları

 

Diğer Kaynaklar www.capsim.com
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı, takımların oluşturulması Anlatım
2. Hafta Ders içeriğinin ayrıntılı açıklaması, takım çalışma ilkeleri Anlatım ve tartışma
3. Hafta Deneme Simülasyonu – 1. Tur Anlatım, simülasyon ve tartışma
4. Hafta Deneme Simülasyonu – 2. Tur Simülasyon, anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
5. Hafta Deneme Simülasyonu – 3. Tur Anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
6. Hafta Deneme Simülasyonu – 4. Tur Anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
7. Hafta İşletme Simülasyonu - 1. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
8. Hafta İşletme Simülasyonu - 2. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
9. Hafta İşletme Simülasyonu - 3. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
10. Hafta İşletme Simülasyonu - 4. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
11. Hafta İşletme Simülasyonu - 5. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
12. Hafta İşletme Simülasyonu - 6. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
13. Hafta İşletme Simülasyonu - 7. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
14. Hafta İşletme Simülasyonu - 8. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
15. Hafta İşletme Simülasyonu - Final Turu (CompXM) Final Turu (CompXM)
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 14 20
Final 1 40


ÖÇ-1Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramlarını anlama ve analiz,
ÖÇ-2Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma,
ÖÇ-4Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama,
ÖÇ-5Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15