Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derslerdeki simülasyon uygulamaları nedeniyle derse katılım takip ve öğrenme bakımından önemlidir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz, Pazartesi 15:00-16:00, BK B-8/4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum, öğrenci sunumları, sınıf tartışması ve simülasyon
Takım çalışması - Beş kişilik gruplar halinde oluşturulacak takımlarla birbirleriyle sınıfta rekabet edecek ve rapor yazacaklardır.
Temel Kaynaklar
Simülasyon programı notları
Diğer Kaynaklar
www.capsim.com
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı, takımların oluşturulması
Anlatım
2. Hafta
Ders içeriğinin ayrıntılı açıklaması, takım çalışma ilkeleri
Anlatım ve tartışma
3. Hafta
Deneme Simülasyonu – 1. Tur
Anlatım, simülasyon ve tartışma
4. Hafta
Deneme Simülasyonu – 2. Tur
Simülasyon, anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
5. Hafta
Deneme Simülasyonu – 3. Tur
Anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
6. Hafta
Deneme Simülasyonu – 4. Tur
Anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
7. Hafta
İşletme Simülasyonu - 1. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
8. Hafta
İşletme Simülasyonu - 2. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
9. Hafta
İşletme Simülasyonu - 3. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
10. Hafta
İşletme Simülasyonu - 4. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
11. Hafta
İşletme Simülasyonu - 5. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
12. Hafta
İşletme Simülasyonu - 6. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
13. Hafta
İşletme Simülasyonu - 7. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
14. Hafta
İşletme Simülasyonu - 8. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
15. Hafta
İşletme Simülasyonu - Final Turu (CompXM)
Final Turu (CompXM)
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramlarını anlama ve analiz,
ÖÇ-2
Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3
İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma,
ÖÇ-4
Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama,
ÖÇ-5
Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.