Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Rekabet edebilirliği artırmaya yönelik bir strateji olarak kaliteli hizmet sağlama kavramlarını ve yaklaşımlarını anlamak; sürekli iyileştirmeyi sağlayacak bir kültürü içselleştirmek üzere bunların benimsemek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı, hizmet kavramı ve hizmetlerin temel özellikleri Anlatım, müzakere
2. Hafta Hizmet kalitesi kavramı ve bileşenleri Anlatım, vaka analizi, müzakere
3. Hafta Hizmet kalitesi modelleri, hizmet kalitesinde boşluk modeli Anlatım, vaka analizi, müzakere
4. Hafta Hizmet kalitesinin kriterleri ve hizmet kalitesinin boyutları Anlatım, vaka analizi, müzakere
5. Hafta Hizmet kalitesinin ölçülmesi Anlatım, vaka analizi, müzakere
6. Hafta Hizmet kalitesi için tasarım Anlatım, vaka analizi, müzakere
7. Hafta Hizmet kalitesinin geliştirilmesi Anlatım, vaka analizi, müzakere
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Müşteri ihtiyaçlarını anlamak Anlatım, vaka analizi, müzakere
10. Hafta İnsanlar vasıtasıyla hizmet kalitesi sağlamak Anlatım, vaka analizi, müzakere
11. Hafta Hizmet hatalarının düzeltilmesi, kriz yönetimi ve hizmet değiştirme nedenleri Anlatım, vaka analizi, müzakere
12. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumu ve müzakere
13. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumu ve müzakere
14. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumu ve müzakere
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1Hizmet sektöründe hizmet kalitesini karakterize etmek ve ölçmek.
ÖÇ-2Müşterilerin sesini dinlemek, hizmet kalitesi bakımından müşteri memnuniyetini ölçme ve bu ölçümlerin sonuçlarını müşteri sadakati ile ilişkilendirme.
ÖÇ-3Hizmetlerin kalitesini tasarlamak için doğru stratejilerin ve süreçlerin seçimi.
ÖÇ-4Sürekli iyileşmeyi sağlamak için müşteri algısını ölçmek ve sonuçlarını sürekli iyileştirme faaliyetlerinde kullanmak.
ÖÇ-5Performans mükemmelliği arayışı çerçevesinde iyi uygulamaları yaygınlaştırarak yüksek kaliteli hizmet kültürünü geliştirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50