Bu ders öğrencilere, bu disiplinlerarası alana giriş ile iş iletişimi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Kültürlerarası iletişimin “neden”i, “ne”si ve “nasıl”ı bu derste incelenir. Ders, bazı önemli kültürel boyutların bir özetini sunar ve iş adamlarının işte etkili bir şekilde çalışması için ihtiyaç duydukları iletişim becerilerinin kültürlerarası yönüne odaklanır. Ayrıca, iş dünyasının için özel ilgi alanına giren kültürlerden örnekler içerir ve insanları kültürlerarası beceriler geliştirmek için eğitmenin yolları hakkında ipuçları verir.
- Gibson, R. (2010). Intercultural Business Communication. London: Comelsen & Oxford University Press GmbH & Co.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Why is intercultural business communication important?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Why is intercultural business communication important?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
What is intercultural business communication?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
What is intercultural business communication?
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Barriers to intercultural communication
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Dealing with difference
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Non-verbal communication
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Mid-Term Exam
Arasınav
9. Hafta
Non-verbal communication
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Communication style
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Polychronic and monochronic cultures
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Universalism and particularism
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Intercultural training
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Intercultural training
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler kültürlerarası iletişimin “neden”ini, “ne”sini ve “nasıl”ını öğrenirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler kültürlerarası iletişimle ilgili bazı önemli kültürel boyutları analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, iş adamlarının işyerinde etkili bir şekilde çalışması için ihtiyaç duydukları iletişim becerilerinin kültürler arası yönü hakkında farkındalık geliştirirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, iş dünyasının özel ilgi alanına giren çeşitli kültürlerden örnekler inceler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, kültürlerarası becerileri geliştirmek için insanları eğitmenin yolları hakkında bazı ipuçları öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.