Bu ders uluslararası markalarla ilgilidir – uluslararası markaların neden önemli olduğu, tüketiciler için neyi temsil ettikleri ve firmaların bunları doğru bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiği gibi konular bu dersin konularıdır. Ders, marka, marka değeri ve uluslararası marka yönetimi konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlar. Uluslararası marka değeri oluşturmak, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programlarının ve faaliyetlerinin tasarımı ve uygulanması konuları ele alınır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is a brand?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Why do brands matter?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Can anything be branded?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
What are the strongest brands?
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Branding challenges and opportunities
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Branding challenges and opportunities
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Corporate brand personality
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Corporate brand personality
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Identifying and establishing brand positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Identifying and establishing brand positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Defining a brand mantra
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Understanding brand engagement
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Understanding brand engagement
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, günümüzün dinamik, hızla değişen toplumunda markalaşmanın önemi hakkında temel bir anlayış geliştirirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, markalaşmanın ve bunun uluslararası kuruluşlar için değer yaratmasının önemini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüzün küresel ve yüksek derecede rekabetçi pazarında markalaşma zorluklarını ve fırsatlarını öğrenirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazarlama uygulayıcılarının kullanabileceği marka stratejisinin ve markalaşma fırsatlarının çeşitli unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, marka oluşturma örneklerini analiz eder ve stratejik çözümler geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.