Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme * Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT

INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0104 INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Bu ders uluslararası markalarla ilgilidir – uluslararası markaların neden önemli olduğu, tüketiciler için neyi temsil ettikleri ve firmaların bunları doğru bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiği gibi konular bu dersin konularıdır. Ders, marka, marka değeri ve uluslararası marka yönetimi konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlar. Uluslararası marka değeri oluşturmak, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programlarının ve faaliyetlerinin tasarımı ve uygulanması konuları ele alınır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What is a brand? - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Why do brands matter? - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Can anything be branded? - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta What are the strongest brands? - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Branding challenges and opportunities - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Branding challenges and opportunities - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Corporate brand personality - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Corporate brand personality - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Identifying and establishing brand positioning - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Identifying and establishing brand positioning - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Defining a brand mantra - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Understanding brand engagement - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Understanding brand engagement - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, günümüzün dinamik, hızla değişen toplumunda markalaşmanın önemi hakkında temel bir anlayış geliştirirler.
ÖÇ-2Öğrenciler, markalaşmanın ve bunun uluslararası kuruluşlar için değer yaratmasının önemini anlarlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, günümüzün küresel ve yüksek derecede rekabetçi pazarında markalaşma zorluklarını ve fırsatlarını öğrenirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, pazarlama uygulayıcılarının kullanabileceği marka stratejisinin ve markalaşma fırsatlarının çeşitli unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, marka oluşturma örneklerini analiz eder ve stratejik çözümler geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14