Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceyda Aysuna Türkyılmaz, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim Üyesi Sunumu
Vaka Tartışmaları
Temel Kaynaklar
-Malhotra, Naresh K. (c2012). Basic marketing research: integration of social media (4th ed.).
Upper Saddle River, NJ. Prentice-Hall
Joseph, Hair, Mary Wolfinbarger, Robert Bush, David Ortinau- Essentials of Marketing Research
Coakes, Sheridan (2013), SPSS Version 20.0 for Windows: Analysis Without Anguish, John
Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Ders Hakkında Bilgilendirme
Öğretim Üyesi Sunumu
2. Hafta
Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Araştırması Sürecindeki Aşamalar
Öğretim Üyesi Sunumu
3. Hafta
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
Öğretim Üyesi Sunumu
4. Hafta
Problemin Tanımlanması ve Araştırma Tasarımı
Öğretim Üyesi Sunumu
5. Hafta
Keşifsel Araştırma Tasarımı: İkincil Veri Kaynakları ve Kullanım Yöntem ve Alanları
Öğretim Üyesi Sunumu
6. Hafta
Vaka Çalışması
Vaka Çalışması
7. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
8. Hafta
Keşifsel Araştırma Tasarımı: Kalitatif Araştırma Yöntemleri (Odak grup, derinlemesine mülakat ve projektif teknikler)
Öğretim Üyesi Sunumu
9. Hafta
Tanımsal Araştırma Tasarımı: Anket ve Gözlem
Öğretim Üyesi Sunumu
10. Hafta
Nedensel Araştırma Tasarımı: Deney
Öğretim Üyesi Sunumu
11. Hafta
Ölçme ve Ölçekleme
Öğretim Üyesi Sunumu
12. Hafta
Anket Tasarımı
Öğretim Üyesi Sunumu
13. Hafta
Örnekleme Süreci
Öğretim Üyesi Sunumu
14. Hafta
Raporlama ve Pazarlama Araştırmalarında Etik
Öğretim Üyesi Sunumu
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazarlama araştırmasının ne olduğunu, ne tür bilgiler sağlayabileceğini ve pazarlama yönetimi tarafından nasıl kullanılabileceğini öğretmektedir.
ÖÇ-2
Alternatif araştırma yöntemlerinin ne olduğu hangi yöntemin ne tür avantaj ve dezavantajlarının bulunduğu öğrenilecektir.
ÖÇ-3
Temel ölçme ve örnekleme yöntemlerini kullanma becerisi kazandırılacaktır.
ÖÇ-4
Araştırma raporunun nasıl yazılacağı ve raporun nasıl sunulacağı hakkında temel bilgiler öğretilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.