Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKET RESEARCH

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0028 MARKET RESEARCH 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ceyda Aysuna Türkyılmaz, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğretim Üyesi Sunumu 

Vaka Tartışmaları 
Temel Kaynaklar -Malhotra, Naresh K. (c2012). Basic marketing research: integration of social media (4th ed.). 
Upper Saddle River, NJ. Prentice-Hall
 
Joseph, Hair, Mary Wolfinbarger, Robert Bush, David Ortinau- Essentials of Marketing Research
 
Coakes, Sheridan (2013), SPSS Version 20.0 for Windows: Analysis Without Anguish, John 
Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Ders Hakkında Bilgilendirme Öğretim Üyesi Sunumu
2. Hafta Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Araştırması Sürecindeki Aşamalar Öğretim Üyesi Sunumu
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Öğretim Üyesi Sunumu
4. Hafta Problemin Tanımlanması ve Araştırma Tasarımı Öğretim Üyesi Sunumu
5. Hafta Keşifsel Araştırma Tasarımı: İkincil Veri Kaynakları ve Kullanım Yöntem ve Alanları Öğretim Üyesi Sunumu
6. Hafta Vaka Çalışması Vaka Çalışması
7. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
8. Hafta Keşifsel Araştırma Tasarımı: Kalitatif Araştırma Yöntemleri (Odak grup, derinlemesine mülakat ve projektif teknikler) Öğretim Üyesi Sunumu
9. Hafta Tanımsal Araştırma Tasarımı: Anket ve Gözlem Öğretim Üyesi Sunumu
10. Hafta Nedensel Araştırma Tasarımı: Deney Öğretim Üyesi Sunumu
11. Hafta Ölçme ve Ölçekleme Öğretim Üyesi Sunumu
12. Hafta Anket Tasarımı Öğretim Üyesi Sunumu
13. Hafta Örnekleme Süreci Öğretim Üyesi Sunumu
14. Hafta Raporlama ve Pazarlama Araştırmalarında Etik Öğretim Üyesi Sunumu
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, pazarlama araştırmasının ne olduğunu, ne tür bilgiler sağlayabileceğini ve pazarlama yönetimi tarafından nasıl kullanılabileceğini öğretmektedir.
ÖÇ-2Alternatif araştırma yöntemlerinin ne olduğu hangi yöntemin ne tür avantaj ve dezavantajlarının bulunduğu öğrenilecektir.
ÖÇ-3Temel ölçme ve örnekleme yöntemlerini kullanma becerisi kazandırılacaktır.
ÖÇ-4Araştırma raporunun nasıl yazılacağı ve raporun nasıl sunulacağı hakkında temel bilgiler öğretilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14