Ticaret fuarları düzenlemeye duyulan ilgi oldukça güçlüdür çünkü bu etkinlikler, küresel pazarda görünürlük elde etmek ve iş ortaklarını, yabancı yatırımları ve sektörel kalkınma için teknik bilgi transferini çekmek için çok etkili bir araç olarak kabul edilmektedir. Bu ders, yeni bir ticaret fuarının nasıl hazırlanacağı, başlatılacağı ve uygulanacağı konusunda rehberlik etmeyi amaçlamaktadır ve böyle bir projeyle başa çıkmak için mümkün olan çerçeveler ve eylem boyutlarını öğretmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
- International Trade Centre. (2012). Basics for Organizing Trade Fairs: A Guide for Developing Countries. Geneva.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
How trade fairs have evolved
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
How trade fairs have evolved
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Different types of exhibitions
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Rising and fading of exhibitions
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Categories of participants
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Motivations of exhibitors and visitors
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Is an exhibition the right choice in the “global village”?
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Initiators and driving purposes
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Choosing among alternatives
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Things to be assessed before planning
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Setting objectives and strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
The building blocks of the organization
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
The fairground
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Fuar yönetiminin multi-disipliner yapısıyla ilgili bilgi ve farkındalık kazanmak.
ÖÇ-2
Yeni bir ticaret fuarı hazırlama, başlatma ve uygulamayı öğrenmek.
ÖÇ-3
Küresel pazarda görünürlük elde etmeyi ve iş ortakları çekmeyi öğrenmek.
ÖÇ-4
Ticaret fuarlarının yaratılmasında, hesaba katılması gereken ihtiyaçları ve takip edilecek aşamalı süreci analiz edebilmek.
ÖÇ-5
Ticaret fuarlarının sonuçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.