Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FAIR MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0073 FAIR MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Ticaret fuarları düzenlemeye duyulan ilgi oldukça güçlüdür çünkü bu etkinlikler, küresel pazarda görünürlük elde etmek ve iş ortaklarını, yabancı yatırımları ve sektörel kalkınma için teknik bilgi transferini çekmek için çok etkili bir araç olarak kabul edilmektedir. Bu ders, yeni bir ticaret fuarının nasıl hazırlanacağı, başlatılacağı ve uygulanacağı konusunda rehberlik etmeyi amaçlamaktadır ve böyle bir projeyle başa çıkmak için mümkün olan çerçeveler ve eylem boyutlarını öğretmektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar - International Trade Centre. (2012). Basics for Organizing Trade Fairs: A Guide for Developing Countries. Geneva.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta How trade fairs have evolved - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta How trade fairs have evolved - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Different types of exhibitions - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Rising and fading of exhibitions - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Categories of participants - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Motivations of exhibitors and visitors - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Is an exhibition the right choice in the “global village”? - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Initiators and driving purposes - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Choosing among alternatives - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Things to be assessed before planning - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Setting objectives and strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta The building blocks of the organization - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta The fairground - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Fuar yönetiminin multi-disipliner yapısıyla ilgili bilgi ve farkındalık kazanmak.
ÖÇ-2Yeni bir ticaret fuarı hazırlama, başlatma ve uygulamayı öğrenmek.
ÖÇ-3Küresel pazarda görünürlük elde etmeyi ve iş ortakları çekmeyi öğrenmek.
ÖÇ-4Ticaret fuarlarının yaratılmasında, hesaba katılması gereken ihtiyaçları ve takip edilecek aşamalı süreci analiz edebilmek.
ÖÇ-5Ticaret fuarlarının sonuçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14