CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & BUSINESS STRATEGIES
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
BUS0048
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & BUSINESS STRATEGIES
2/0/0
SA
English
4
Dersin Amacı
Social responsibility in itself is a communication strategy that needs to be positioned correctly for organizations. In fact, corporate reputation.The most important factors to be taken into account in the practice of management are: employees, corporate identity, vision, ethical values and Of course, corporate social responsibility comes to the fore. Within the scope of this course, these concepts will be examined practically.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Thursday 11:00-12:50 B-401
Görüşme Saatleri ve Yeri
Online ve e-posta.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Eclectic, discussion.
Temel Kaynaklar
- Kotler, P., Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. New Jersey: Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to Corporate Social Responsibility
Lecture
2. Hafta
Introduction to Corporate Social Responsibility
Lecture
3. Hafta
Presentation Application Example
Lecture
4. Hafta
Past research and future challenges of CSR
Lecture
5. Hafta
Strategy in Corporate Social Responsibility
Lecture
6. Hafta
Midterm Exam
Exam
7. Hafta
Midterm Exam
Exam.
8. Hafta
Quiz
Exam
9. Hafta
Social responsibility areas of institutions
Lecture
10. Hafta
Corporate Social Responsibility and Marketing
Lecture
11. Hafta
Assignments and Presentations
Lecture
12. Hafta
Assignments and Presentations
Lecture.
13. Hafta
Assignments and Presentations
Lecture
14. Hafta
General Review
Lecture
15. Hafta
Final Sınavı
Exam
16. Hafta
Final Sınavı
Exam
17. Hafta
Final Sınavı
Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Quiz
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Developing an understanding of the field of CSR as a whole and foundation knowledge of theory and research in several areas of CSR
ÖÇ-2
Demonstrating the importance of interpersonal skills in the workplace.
ÖÇ-3
Identifying the challenges and opportunities business have in applying CSR concepts.
ÖÇ-4
Identfying the major behavioral science disciplines that contribute to CSR
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.