Dersin temel amacı ekonominin temel ilkelerini mikro ve makro temelleriyle öğrenmektir. Ekonomik sorunları ve konuları anlayarak, politika yapıcılar ve karar vericiler için sorunları çözme yetisi kazanmak, ulusal ve ulsulararası düzeyde ekonomik aktiviteleri analiz etmek diğer amaçlardan sayılabilir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
The Scope and Method of Economics,
sözlü anlatım, power point sunum
2. Hafta
The Economic Problem: Scarcity and Choice
sözlü anlatım, power point sunum
3. Hafta
Demand, Supply and Market Equilibrium
sözlü anlatım, power point sunum
4. Hafta
Demand, Supply and Market Equilibrium, Recitation
5. Hafta
Midterm
6. Hafta
Elasticity and its Uses
7. Hafta
Elasticity and its Uses, Recitation
8. Hafta
The Demand Curve and Behavior of Consumers
9. Hafta
The Supply Curve and Behavior of Firms
10. Hafta
The Interaction of People in Markets
11. Hafta
Market Structure and Firm Strategy
12. Hafta
Monopoly and Oligopoly
13. Hafta
Macroeconomic Foundations and Long-Run Growth
14. Hafta
Macroeconomic Foundations and Long-Run Growth
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ1. Temel bir bilim olan İktisatın ana kurallarını öğretmek
ÖÇ-2
ÖÇ2. İktisadi analiz yapma yetisini kazandırmak
ÖÇ-3
ÖÇ3. Makro iktisadın temel teorik çerçevesini vermek
ÖÇ-4
ÖÇ4. Mikro iktisadın temel teorik çerçevesini vermek
ÖÇ-5
ÖÇ5. Uluslararası İktisat konularını genel hjatlarıyla incelenecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.