Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Principles of Marketing

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS2002 2 Principles of Marketing 3/0/0 Z English 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, iş yaşamının önemli bileşenlerinden biri olan pazarlamanın temel ilkelerini öğrencilere tanıtmaktır. Bu derste öğrencilerden, pazarlama uzmanlarının müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermek için nasıl değer yaratıp bunu müşterilere nasıl aktardıklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Öğrenciler aynı zamanda, pazarlamacıların en iyi hizmet verebilecekleri hedef pazarlara nasıl karar verdiklerini ve bu pazarlara uygun ürünleri ve hizmetleri nasıl belirlediklerini öğrenirler. Ürün geliştirme, marka oluşturma, fiyatlandırma stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, promosyon gibi çeşitli konular ele alınır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-11:50; B-402
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Kemal Özkan Yılmaz; randevu ile Online veya fiziksel planlanır. Ayrıca Salı 12:00-13:50.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Kotler, P., Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Prentice Hall. 

 
Diğer Kaynaklar - Pazarlama İlkeleri ile ilgili çeşitli makaleler ve materyaller. 

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What is marketing? Key concepts and themes. - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta What is marketing? Key concepts and themes. - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society. - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society. - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Marketing Strategy Planning. - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Marketing Strategy Planning. - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Evaluating Opportunities in the Changing Market Environment. - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Focusing Marketing Strategy with Segmentation, Targeting and Positioning. - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions. - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions. - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Business and Organizational Customers and Their Buying Behavior. - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Integrated Marketing Communications and the Changing Media. - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Ethical Marketing in a Consumer-Oriented World. - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler temel pazarlama kavramlarını ve terimlerini öğrenir ve açıklayabilirler.
ÖÇ-2Öğrenciler pazarlama karmasının ne olduğunu ve iş hayatında nasıl kullanıldığını öğrenirler.
ÖÇ-3Öğrenciler, ticari şirketler ve kâr amacı gütmeyen kurumlar için pazarlamanın önemini anlayıp takdir ederler.
ÖÇ-4Öğrenciler, gelecekteki iş dünyasında, pazarlama odaklı bir perspektife sahip olmanın önemini kavrarlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, pazarlama stratejileri yaratırken pazar koşulları ile müşteri istek ve ihtiyaçlarını analiz edip değerlendirebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14