Dersin amacı, iş yaşamının önemli bileşenlerinden biri olan pazarlamanın temel ilkelerini öğrencilere tanıtmaktır. Bu derste öğrencilerden, pazarlama uzmanlarının müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermek için nasıl değer yaratıp bunu müşterilere nasıl aktardıklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Öğrenciler aynı zamanda, pazarlamacıların en iyi hizmet verebilecekleri hedef pazarlara nasıl karar verdiklerini ve bu pazarlara uygun ürünleri ve hizmetleri nasıl belirlediklerini öğrenirler. Ürün geliştirme, marka oluşturma, fiyatlandırma stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, promosyon gibi çeşitli konular ele alınır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-11:50; B-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Kemal Özkan Yılmaz; randevu ile Online veya fiziksel planlanır. Ayrıca Salı 12:00-13:50.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Kotler, P., Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama İlkeleri ile ilgili çeşitli makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is marketing? Key concepts and themes.
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
What is marketing? Key concepts and themes.
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society.
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society.
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Marketing Strategy Planning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Marketing Strategy Planning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Evaluating Opportunities in the Changing Market Environment.
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Focusing Marketing Strategy with Segmentation, Targeting and Positioning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions.
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions.
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Business and Organizational Customers and Their Buying Behavior.
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Integrated Marketing Communications and the Changing Media.
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Ethical Marketing in a Consumer-Oriented World.
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler temel pazarlama kavramlarını ve terimlerini öğrenir ve açıklayabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler pazarlama karmasının ne olduğunu ve iş hayatında nasıl kullanıldığını öğrenirler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, ticari şirketler ve kâr amacı gütmeyen kurumlar için pazarlamanın önemini anlayıp takdir ederler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, gelecekteki iş dünyasında, pazarlama odaklı bir perspektife sahip olmanın önemini kavrarlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazarlama stratejileri yaratırken pazar koşulları ile müşteri istek ve ihtiyaçlarını analiz edip değerlendirebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.