Ders, pazarlama diline giriş niteliğindedir ve tüketici ihtiyaçlarını karşılayan hassas pazarlama stratejileri oluşturmayı öğrenmeye odaklanır. Ders içeriği, pazarlamanın temel ilkelerinin yanı sıra, organizasyonel ve sosyal işlevlerini ele alır. Konular arasında pazar bölümlendirme, ürün geliştirme, promosyon, dağıtım ve fiyatlandırma yer alır. Marketing Management dersinin amacı, öğrencilere olası çözümleri elde etmek ve iş kararlarını modellemek için pazar koşullarını, pazarlama sorunlarını ve iş sorunlarını inceleme fırsatı sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr.Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı,13:00-15:50, A-503, Basın Ekspres Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Randevu ile görüşme saatleri verilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Kotler, P., Keller, K. L. (2016). A Framework for Marketing Management. USA: Pearson Education, Inc.
Diğer Kaynaklar
Marketing Management konusuyla ilgili çeşitli materyaller ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Syllabus and Course Introduction
- Anlatım, tartışma
2. Hafta
Chapter 1: Defining Marketing for the New Realities
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
3. Hafta
Identifying market segments and targets
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
4. Hafta
Crafting the brand positioning and competing effectively
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
5. Hafta
Crafting the brand positioning and competing effectively
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
6. Hafta
Setting product strategy and introducing new offerings
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
7. Hafta
Arasınav haftası
Arasınav haftası
8. Hafta
Arasınav haftası
Arasınav haftası
9. Hafta
Setting product strategy and introducing new offerings
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
10. Hafta
Developing pricing strategies and programs
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
11. Hafta
Designing and managing integrated marketing channels
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
12. Hafta
Managing mass communications: advertising, sales promotions, events and experiences, and public relations
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
13. Hafta
Managing digital communications: online, social media, and mobile
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
14. Hafta
Managing marketing responsibly in the global economy
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, bir işletmede pazarlamanın önemini, pazarlamanın diğer işletme işlevleriyle nasıl ilişkili olduğunu ve günümüz toplumunda pazarlamanın önemini fark ederler.
ÖÇ-2
Öğrenciler mevcut ürün ve hizmetler için pazarlama stratejilerini analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, seçilen bir ürün veya hizmet için bir hedef pazar seçer, değerlendirir ve belirlerler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, şirketlerin ihtiyaçlarını ve yönetimsel talebi karşılamak için çağdaş pazarlama teorilerini uygularlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, karmaşık pazarlama güçlüklerini ve sorunlarını, uygulanabilir etik davranış teorileri, ilkeleri ve yöntemlerini kullanarak yorumlarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.