Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marketing Management

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS3002 3 Marketing Management 3/0/0 Z English 5
Dersin Amacı
Ders, pazarlama diline giriş niteliğindedir ve tüketici ihtiyaçlarını karşılayan hassas pazarlama stratejileri oluşturmayı öğrenmeye odaklanır. Ders içeriği, pazarlamanın temel ilkelerinin yanı sıra, organizasyonel ve sosyal işlevlerini ele alır. Konular arasında pazar bölümlendirme, ürün geliştirme, promosyon, dağıtım ve fiyatlandırma yer alır. Marketing Management dersinin amacı, öğrencilere olası çözümleri elde etmek ve iş kararlarını modellemek için pazar koşullarını, pazarlama sorunlarını ve iş sorunlarını inceleme fırsatı sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr.Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı,13:00-15:50, A-503, Basın Ekspres Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu ile görüşme saatleri verilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar

- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.

- Kotler, P., Keller, K. L. (2016). A Framework for Marketing Management. USA: Pearson Education, Inc.

 

Diğer Kaynaklar Marketing Management konusuyla ilgili çeşitli materyaller ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Syllabus and Course Introduction - Anlatım, tartışma
2. Hafta Chapter 1: Defining Marketing for the New Realities - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
3. Hafta Identifying market segments and targets - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
4. Hafta Crafting the brand positioning and competing effectively - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
5. Hafta Crafting the brand positioning and competing effectively - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
6. Hafta Setting product strategy and introducing new offerings - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
7. Hafta Arasınav haftası Arasınav haftası
8. Hafta Arasınav haftası Arasınav haftası
9. Hafta Setting product strategy and introducing new offerings - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
10. Hafta Developing pricing strategies and programs - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
11. Hafta Designing and managing integrated marketing channels - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
12. Hafta Managing mass communications: advertising, sales promotions, events and experiences, and public relations - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
13. Hafta Managing digital communications: online, social media, and mobile - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
14. Hafta Managing marketing responsibly in the global economy - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, bir işletmede pazarlamanın önemini, pazarlamanın diğer işletme işlevleriyle nasıl ilişkili olduğunu ve günümüz toplumunda pazarlamanın önemini fark ederler.
ÖÇ-2Öğrenciler mevcut ürün ve hizmetler için pazarlama stratejilerini analiz ederler.
ÖÇ-3Öğrenciler, seçilen bir ürün veya hizmet için bir hedef pazar seçer, değerlendirir ve belirlerler.
ÖÇ-4Öğrenciler, şirketlerin ihtiyaçlarını ve yönetimsel talebi karşılamak için çağdaş pazarlama teorilerini uygularlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, karmaşık pazarlama güçlüklerini ve sorunlarını, uygulanabilir etik davranış teorileri, ilkeleri ve yöntemlerini kullanarak yorumlarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14