Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


CONSUMER BEHAVIOR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0010 CONSUMER BEHAVIOR 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Bu ders tüketici davranışı çalışmalarına bir giriş sağlar ve öğrencilere alanın teorik ve pratik yönlerini tanıtır. Tüketici davranışının genişliğini gösterir ve hayatımıza dokunmanın birçok yolunu vurgular. Ayrıca, akademik bir disiplin olarak tüketici davranışında mevcut olan kavramlar arasındaki farklı ilişkileri anlamak için kullanılabilecek yapısal çerçeveyi de inceler. Derste ayrıca tüketici karar verme süreçlerinin sıralı sürecini - problem tanıma, bilgi arama, değerlendirme, seçim ve karar sonrası süreçleri de incelenmektedir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Çağla Arıker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 13:00-15:00, online platform
Görüşme Saatleri ve Yeri Asst. Prof. Çağla TUĞBERK ARIKER
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Solomon, M., R. Consumer Behaviour. 13TH ED.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici davranışına giriş - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Temel pazarlama kavramları - 1 - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Temel pazarlama kavramları - 2 - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Algılama - 1 - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Algılama - 2 - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Algılama - 3 - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Güdü ve İlgilenim - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Kişilik - Eklektik, anlatım, tartışma
9. Hafta Arasınav Arasınav
10. Hafta Öğrenme ve Bellek - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Kültür, değerler, gruplar - 1 - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Kültür, değerler, gruplar - 2 - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Tutumlar - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Genel tekrar - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ve şekillendiren faktörleri tanımlar ve açıklar.
ÖÇ-2Öğrenciler, tüketici davranışı bilgisinin pazarlamaya nasıl uygulanabileceğini gösterir.
ÖÇ-3Öğrenciler, tüketici davranışı araştırmalarının nasıl yapıldığını ve pratik bilgiye nasıl dönüştürüldüğünü anlarlar.
ÖÇ-4Öğrenciler, tüketici davranışı kavramları ve uygulamaları hakkında eleştirel, bağımsız ve yaratıcı düşünmeyi öğrenirler.
ÖÇ-5Öğrenciler, pazarlamacıların tüketici davranışları bilgisini pazarlama stratejilerinde nasıl kullandıklarına dair örnekleri tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14