Bu ders tüketici davranışı çalışmalarına bir giriş sağlar ve öğrencilere alanın teorik ve pratik yönlerini tanıtır. Tüketici davranışının genişliğini gösterir ve hayatımıza dokunmanın birçok yolunu vurgular. Ayrıca, akademik bir disiplin olarak tüketici davranışında mevcut olan kavramlar arasındaki farklı ilişkileri anlamak için kullanılabilecek yapısal çerçeveyi de inceler. Derste ayrıca tüketici karar verme süreçlerinin sıralı sürecini - problem tanıma, bilgi arama, değerlendirme, seçim ve karar sonrası süreçleri de incelenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Çağla Arıker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 13:00-15:00, online platform
Görüşme Saatleri ve Yeri
Asst. Prof. Çağla TUĞBERK ARIKER
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Solomon, M., R. Consumer Behaviour. 13TH ED.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tüketici davranışına giriş
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Algılama - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Algılama - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Algılama - 3
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Güdü ve İlgilenim
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Kişilik
- Eklektik, anlatım, tartışma
9. Hafta
Arasınav
Arasınav
10. Hafta
Öğrenme ve Bellek
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Kültür, değerler, gruplar - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Kültür, değerler, gruplar - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Tutumlar
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Genel tekrar
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ve şekillendiren faktörleri tanımlar ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, tüketici davranışı bilgisinin pazarlamaya nasıl uygulanabileceğini gösterir.
ÖÇ-3
Öğrenciler, tüketici davranışı araştırmalarının nasıl yapıldığını ve pratik bilgiye nasıl dönüştürüldüğünü anlarlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, tüketici davranışı kavramları ve uygulamaları hakkında eleştirel, bağımsız ve yaratıcı düşünmeyi öğrenirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazarlamacıların tüketici davranışları bilgisini pazarlama stratejilerinde nasıl kullandıklarına dair örnekleri tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.