Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INTERNATIONAL MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0025 INTERNATIONAL MARKETING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı

Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
 

Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Çağla Arıker, Pınar Sarp
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10:00-12:00, 8. Kat, Oda No:7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012.

Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.
 
Diğer Kaynaklar Örnek olaylar, gazete ve dergi haberleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta Uluslararası Ekonomik Çevre, Uluslararası Ticaret Çevresi Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta Sosyo-Kültürel Çevreler, Politik-Yasal Çevreler Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması, Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta Uluslararası Pazarlarda Fiyatlama Kararları Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 1: Reklam ve Halkla İlişkiler Sınav
9. Hafta Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 2: Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 1: İhracat ve Tedarik Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 2: Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta Öğrenci örnek olay sunumları Öğrenci sunumları ve tarışma
13. Hafta Öğrenci örnek olay sunumları Öğrenci sunumları ve tarışma
14. Hafta Öğrenci örnek olay sunumları Öğrenci sunumları ve tarışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14