Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Çağla Arıker, Pınar Sarp
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10:00-12:00, 8. Kat, Oda No:7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar
Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012.
Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.
Diğer Kaynaklar
Örnek olaylar, gazete ve dergi haberleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Uluslararası Ekonomik Çevre, Uluslararası Ticaret Çevresi
Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta
Sosyo-Kültürel Çevreler, Politik-Yasal Çevreler
Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta
Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması, Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma
Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlama Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 1: Reklam ve Halkla İlişkiler
Sınav
9. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 2: Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 1: İhracat ve Tedarik
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 2: Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tarışma
13. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tarışma
14. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tarışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3
Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7
Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8
Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.