Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


RETAILING MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0040 RETAILING MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Serdar Durmuşoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15:00-17:50, BK-Z01
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10:00-12:00, BK/8/7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

-Ders anlatımı, örneklerin sunumu ve tartışılması, ödev.
Temel Kaynaklar  

-Berman, Berry & Evans Joel R., ''Retailing Management'' (Pearson, 2013)
 
Diğer Kaynaklar  

- Levy, M. & WEitz, Barton A., ''REtailing management'' (Mc Graw Hill 2012)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Perakendeciliğe Giriş Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
2. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Perakendecilik Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
3. Hafta Perakendeci Çeşitleri Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
4. Hafta Çok Kanallı Perakendecilik Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
5. Hafta Perakendecilikte Stratejik Pazarlama Planlaması ve Lokasyon seçimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
6. Hafta Perakendecilikte Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
7. Hafta Perakendecilikte Perakendecilike Müşteri İlişkileri Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
8. Hafta Mağaza Yönetimi 1: İnsan Kaynakları Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
9. Hafta Mağaza Yönetimi 2: Ürün Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
10. Hafta Mağaza Yönetimi 3: Mağaza Yerleşimi ve Mağaza Atmosferi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
11. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
12. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta Final Haftası Final
16. Hafta Final Haftası Final
17. Hafta Final Haftası Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Perakendeci çeşitlerinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Çok kanallı perakendecilik ve internet perakendeciliği hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-3Perakendecilikte finans, insan kaynakları ve satınalma fonksiyonlarının incelenmesi
ÖÇ-4Lokasyon seçiminde dikkat edilecek faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5Bilgi sistemleri, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi konularının incelenmesi ve perakendecilikte teknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6Perakendecilikte pazarlama karması elemanlarının planlanması konusunda bilgi sahibi olunması
ÖÇ-7Mağaza yönetimi ve atmosferi konularının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14