Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere müşteri değer yaratımına ilişkin temel bilgileri sunmak, önemini kavratmaktır. Bu kapsamda uzun dönemli ve karlı müşteri ilişkileri nasıl inşa edilir ve sürdürülebilir halde yönetilir irdelenecektir. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Gelişim Evreleri, İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
2. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temelleri Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
3. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları-1 Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
4. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları-2 Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
5. Hafta Müşteri Değeri ve Değer Yaratma Süreci Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
6. Hafta Etkin Müşteri İlişkileri Olulturma, Geliştirme ve Sürdürme Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
7. Hafta Müşteri Bağlılığı ve Müşteri Tatmini Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Bir Pazarlama Aracı Olarak Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
10. Hafta Vaka Tartışması Vaka tartışması
11. Hafta Şikayet Yönetimi Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
12. Hafta Pazarlama Araştırması ve Müşteri İlişkileri Yönetimindeki Yeri Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
13. Hafta İlişkisel Pazarlama Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
14. Hafta Veri Madenciliği Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
15. Hafta Genel Tekrar
16. Hafta Genel Tekrar
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Rekabet avantajı yaratmak üzere gerekli ilişkisel pazarlama kavramlarını, araçlarını ve uygulamalarını kavramak
ÖÇ-2Müşteri yaşam boyu değeri ve müşteri yaşam döngüsü yönetimi kavramları ve uygulamalarını irdeleyebilmek
ÖÇ-3Etkin pazarlama kararları verebilmek için gerekli olan müşteri içgörüsünü ortaya çıkarmada kullanılan operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi verisini analiz edebilmek
ÖÇ-4İşletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin etkin şekilde uygulanabilmesi için gerekli yazılımları ve uygun araçları seçebilme yeteneğine sahip olmak
ÖÇ-5İşletmeler için gerekli müşteri ilişkileri yönetimi stratejisini geliştirme becerisini kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50