Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ADVERTISING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0002 ADVERTISING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
- Öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek

- Reklamcılığın gelişimi hakkında bilgilendirmek, reklamcılığın marka iletişimi üzerindeki önemini ve etkilerini açıklamak.

- Reklamcılık ile diğer iletişim araçları arasındaki ilişkileri anlatmak

- Reklam olanı yapabilmek için gerekli bilgileri vermek
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve/veya pazarlama Yönetimi dersi almış olmak önerilir
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Orta derece İngilizce okuma, anlama, yazma becerisi;temel pazarlama bilgilerini edinmiş olmak, iletişim konularına ilgili olmak
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Şule Özbaşar, Pınar Sarp
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

- Öğretim görevlisinin hazırladığı görseller( power point) yardımıyla ders anlatımı, sınıf tartışması, reklam izleme ve tartışma
Temel Kaynaklar  

- Moriarty, S., Mütchell, N. & Wells,W. ''IMC & Advertising'' (Pearson, 2015)  Temel kitap
Diğer Kaynaklar  

- Clow, K. & Baack, R., ''Integrated Advertising, Promotion & Marketing'' (Pearson, 2010)

- Kotler, P. & Armstrong, G., ''Principles of Marketing'' (Pearson, 2018)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklamcılığa giriş: Başlıca tipleri ve temel bileşenleri Ders anlatımı
2. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi ve elemanları Ders anlatımı, sınıf tartışması
3. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi (Devam) Ders anlatımı, sınıf tartışması
4. Hafta Marka iletişimi Ders anlatımı, sınıf tartışması
5. Hafta ''Etki yüzleri'' modeli Ders anlatımı, sınıf tartışması
6. Hafta Tüketicileri etkileyen faktörler Ders anlatımı, örnek olay
7. Hafta İzleyicilerin bölümlere ayrılması ve hedeflenmesi Ders anlatımı, sınıf tartışması
8. Hafta Vize sınavı Yazılı sınav
9. Hafta Tüketici davranışlarında araştırma Ders anlatımı
10. Hafta Stratejik planlamaya giriş. Ders anlatımı
11. Hafta Promosyonel yazım Ders anlatımı ve görsel örnekler
12. Hafta Medya planlama Ders anlatımı
13. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu Sunum
14. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu Sunum
15. Hafta Final haftası Yazılı sınav
16. Hafta Final haftası Yazılı sınav
17. Hafta Final haftası Yazılı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Büütünleşik pazarlama iletişimi hakkında genel bilgileri almış olmak.
ÖÇ-2izleyici/tüketici davranışları ve pazar bölümlendirme konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-3Promosyonel yazarlık ve medya planlaması konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-4Öğrenilen bilgilerin bir reklam planı yapmak için kullanılabilinmesi
ÖÇ-5Stratejik planlama ve stratejik reklam planlaması konularının öğrenilmiş olması
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14