- Öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek
- Reklamcılığın gelişimi hakkında bilgilendirmek, reklamcılığın marka iletişimi üzerindeki önemini ve etkilerini açıklamak.
- Reklamcılık ile diğer iletişim araçları arasındaki ilişkileri anlatmak
- Reklam olanı yapabilmek için gerekli bilgileri vermek
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve/veya pazarlama Yönetimi dersi almış olmak önerilir
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Orta derece İngilizce okuma, anlama, yazma becerisi;temel pazarlama bilgilerini edinmiş olmak, iletişim konularına ilgili olmak
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Şule Özbaşar, Pınar Sarp
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Öğretim görevlisinin hazırladığı görseller( power point) yardımıyla ders anlatımı, sınıf tartışması, reklam izleme ve tartışma
Temel Kaynaklar
- Moriarty, S., Mütchell, N. & Wells,W. ''IMC & Advertising'' (Pearson, 2015) Temel kitap
Diğer Kaynaklar
- Clow, K. & Baack, R., ''Integrated Advertising, Promotion & Marketing'' (Pearson, 2010)
- Kotler, P. & Armstrong, G., ''Principles of Marketing'' (Pearson, 2018)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklamcılığa giriş: Başlıca tipleri ve temel bileşenleri
Ders anlatımı
2. Hafta
Bütünleşik pazarlama iletişimi ve elemanları
Ders anlatımı, sınıf tartışması
3. Hafta
Bütünleşik pazarlama iletişimi (Devam)
Ders anlatımı, sınıf tartışması
4. Hafta
Marka iletişimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması
5. Hafta
''Etki yüzleri'' modeli
Ders anlatımı, sınıf tartışması
6. Hafta
Tüketicileri etkileyen faktörler
Ders anlatımı, örnek olay
7. Hafta
İzleyicilerin bölümlere ayrılması ve hedeflenmesi
Ders anlatımı, sınıf tartışması
8. Hafta
Vize sınavı
Yazılı sınav
9. Hafta
Tüketici davranışlarında araştırma
Ders anlatımı
10. Hafta
Stratejik planlamaya giriş.
Ders anlatımı
11. Hafta
Promosyonel yazım
Ders anlatımı ve görsel örnekler
12. Hafta
Medya planlama
Ders anlatımı
13. Hafta
Öğrenci projelerinin sunumu
Sunum
14. Hafta
Öğrenci projelerinin sunumu
Sunum
15. Hafta
Final haftası
Yazılı sınav
16. Hafta
Final haftası
Yazılı sınav
17. Hafta
Final haftası
Yazılı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Büütünleşik pazarlama iletişimi hakkında genel bilgileri almış olmak.
ÖÇ-2
izleyici/tüketici davranışları ve pazar bölümlendirme konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-3
Promosyonel yazarlık ve medya planlaması konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-4
Öğrenilen bilgilerin bir reklam planı yapmak için kullanılabilinmesi
ÖÇ-5
Stratejik planlama ve stratejik reklam planlaması konularının öğrenilmiş olması
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.